Karatefylla

Jag är sjuk, alltså mer än vanligt. Fysiskt sjuk alltså.
Jag har Lunginflammation.
Det måste vara satans påfund.
Jag tror aldrig har jag hostat så hysteriskt någonsin i hela mitt liv. Typ sådär som gamla gubbar när man sitter och äter så man inte vill äta något mer fast värre, tills man kräks. Det är jävligt äckligt, tur att ingen ser en.
Sen är det en halvdålig idé att bo på tredje våningen när man har lunginflamation, jag tar mig lixom bara uppför två trappor innan jag helt ärligt håller på att dö.
Detta lilla problemet har resulterat att jag nu under bra precis en vecka har bott hemma hos mor och far vilka är måttligt nöjd med att ha sin tjugoåriga dotter + hund liggandes på deras relativt nya soffa.
Synd för dom kan jag tycka.... sånt man borde tänka på innan man bestämmer sig för att föröka sig eller hur?
Sedan berättade jag nyheten om att vi sagt upp lägenheten för mor häromdagen, samt att jag då kanske måste få komma och bo hemma hos dom någon månad ifall jag inte hittar en lägenhet på en gång.
Det kunde väl mor kanske finna sig i men hon tyckte att det var lite märkligt att hon för några månader sedan skickade iväg EN dotter, nu får hon hem EN dotter, EN hund och EN katt.... Det är ju inte så att hon dansar hula hula av glädje......

Jag grät förra onsdagen.
Jag var på väg till sjukhuset för Lungrönkten då jag påväg uppför paradisbacken inser att jag håller på att få soppatorsk, gör en U-balle i korsningen och åker ner till ST1 vid södra rondellen. hostar upp delar av min vänstra lunga medans jag kliver ut bilen och stoppar in kortet och slår min kod. pump 1 klar att tanka. Jag går fram till bilen och tänker öppna tanklocket.... det sitter fast... vafan, det måste finnas någon knapp. Så jag sätter mig i bilen och trycker på alla knappar jag kan hitta utan att höra det magiska "klickljudet". Rööööööööv, tänker jag och går ut för att göra ett tappert försök att vålda upp tanklockshelvettet... lönlöst.
Sätter mig återigen i bilen och ringer till min kära mor som äger bilen (den kära nyinköpta saab90000)Hon har ingen aning eftersom bror har haft bilen under hela tiden sedan dom köpte den. Kalas, bror är i skottland. jag har superlite batteri i telefonen och är jävligt kissnödig vid det här laget.
Jag gör ett försök att ringa min far, FAN! slut pengar i telefonen. Går ut och sparkar på bilens däck av någon anledning jag inte förstår.
Jag åker iaf över till Statoil där jag kan fylla på telefonen samt låna toaletten vilket börjar bli ordentligt krisartat.
In på Statoil, går till toaletten, låst... FAN! en trevlig liten Fitta kommer fram till mig och förklarar att toaletten är trasig.... jag dör inombords....går och köper ett telefonkort och ringer till min far medans jag gråter och förklarar min situation varpå han säger: Men det måste ju finnas någon knapp du kan tycka på. Min reaktion på detta blev ungefär:
- MEN DET FINNS INGEN SATANS JÄVLA KNAPPJÄVEL, JAG HATAR DEN HÄR JÄVLA BILEN,TROR DU JAG GÖR DET FÖR ATT JAG TYCKER DET ÄR KUL?! KAN DU FÖR FAN KOMMA OCH HÄMTA HEM MIG ELLER NÅGOT!
Min kära far åker då för att rädda sin lilla dotter som sitter i bilen och gråter på statoils parkering. Efter hans ankomst tar det ca 1.5 minuter innan tanklocket är öppet..... FAN!
Åker och tankar samt över på Burger King och kissar.... Tack Pappa! :D

Nej nu ska jag dricka hostmedicin och sova...

Soo Long Suckers!


Kommentarer
Postat av: maria

hund? hoppas du kryar på dig, och jag tar förgivet att du gett upp rökandet nu?????

2011-03-11 @ 09:18:22
Postat av: Victoria

Hahah vet du anna, jag skrattar fortfarande åt din gråthistoria ;) måste för övrigt prata med dig någon dag!

2011-03-14 @ 00:13:32
URL: http://victoriali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0