Plz don't put your shit in my mouth.

Det är något spciellt med gamla tangentbord, alltså sådana där tangenterna sticker upp 1,5cm och man faktiskt måste trycka på dem för att det ska komma fram en bokstav på datorskärmen. Det är sådant som får min kreativitet att flöda!
*
Jag satt ute och körde Egon häromdagen och kom fram till en väldigt djup tanke. "andvänd din häst som ditt facit" är en mening som jag numer bygger en stor del av min hästhållning kring (tror att en viss Victoria kan vara skyldig till detta). Men jag tog den meningen ett steg längre än till min hästhållning, om man tänker sig att man använder alla sina djur samt sina medmänniskor som sitt facit här i livet och utgår ifrån att det dom gör i stor utsträckning är en reaktion på dig själv och ditt beteende blir din egen självbild kanske inte lika brilliant som den var innan. 
Det är lätt att säga att "jag är som jag är och duger det inte kan ni dra åt helvette". Det är väldigt mycket svårare att säga "ni är som ni är som en respons på att jag är som jag är", om jag börjar med att förändra mig själv får jag förmodligen en annan reaktion och ett annat bemötande av både människor och djur.
Detta handlar inte om att förändra sig själv till oigenkännerlighet men att kanske ändra på de där små sakerna man gör utan att egentligen tänka på det.
Det är helt klart svårare än man tror.
*
Egon! hur duktig har han inte varit nu på slutet? Först två provlopp långt över förväntan, sen ett kval på brillianta tiden 36,5! Sedan startar han med en matte som knappt kan sela eftersom händerna skakar så dom håller på att lossna och knaprar åt sig sista pengen trots två galopper! 
Det är ju faktiskt så att jag tror att jag har rätat lite på ryggen med dessa framgångar då det inte är bara en som sagt att "varför köper du inte en häst som inte har en massa problem?"
Jag kan ju iofs säga att jag så sent som i förrgår bjöd ut han till grannstallet för en hundring efter vi varit ute och provat bakvända aluminiumskor vilket fungerade lika bra som bambi på hal is!
Men varför kan inte den naggande känslan i bakhuvudet bara hålla käften någon gång, ni vet den som säger: Haha, det kommer aldrig hålla i sig. Nästa start kommer gaffelbandet eller något gå av!
Usch, jag kanske ska börja med hamsteruppfödning ändå? för att spara mina stackars nerver.
*
När går gränsen till att man bli Crazy Cat Lady? Jag blev ju med min andra katt häromveckan och livet har inte varit sig likt sedan dess.
En liten varning till samhället: KÖP ALDRIG KATT FRÅN BOLLSTABRUK! Detta är jag och Johanna vittnen till.
Den lilla Katten ser inte mycket ut för världen men hon klättrar på gardinerstänger, ramlar ner, bor i chipspåsar, transformerar hallmattor till garnnystan, får gammkatten att fastna i gardinen så han inte kommer loss, fastnar i skorna medans man går, äter mina redan halvdöda blommor och är fast besluten att ta sig in genom alla stängda dörrar i lägenheten!
Det är ju en himla tur för henne att hon är så rackarns söt. Jag lever på hoppet att det går över med åldern!
*
Det kom fram en bekant till mig för några dagar sedan och sade:
-Fan Anna, din bil är förjävla ful!
Då svarade jag nog det klokaste som kommit ur min mun på väldigt länge:
-Ja jag vet att den är ful! Men någonting måste ju alltid vara fult för att det snygga ska bli snyggt. Annars kunde ju allt som var snyggt lika gärna vara fult!
Sen är det faktiskt så att jag älskar den ändå!
*
Soo Long Suckers

Kommentarer
Postat av: cattizstattin

Anna, du är klockren :)

2011-08-12 @ 10:50:43
URL: http://cattizstattin.blogg.se/
Postat av: Victoria

Du är min idol and you know it ;) kul att jag sitter som en liten räv bakom ditt öra!

2011-08-15 @ 01:33:17
URL: http://victoriali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0