AllStar!

Egon!
Ja han startade ju som sagt i måndags och gick bra egentligen. Tangerade rekordet på 37.1 med två galopper men vad hjälper det när man blir sist i mål? Ålia kuting är en grotesk häst fartmässigt och öppnade på 31, hur lätt är det för stordrummeln att hänga med då?
Det är väldigt skönt med kuskar som faktiskt säger åt en att dom tror att hästen har ont någonstans för det var precis vad Janne gjorde.
Vi drog framskorna efter värmningen då Janne tyckte att han var på tok för tung fram och inte hann undan. Det gjorde han inte ändå.
Janne kom då med slutsatsen att han nog hade ont någonstans, han sa att det händes som att han höll emot och därför inte hann undan.
Sagt och gjort så ringde jag ner till Gunnar senare samma dag och fick en tid klockan 19:00 nästkommande dag! snacka om schysst veterinär!
Då jag egentligen skulle ha skjutsat ner Johanna till Cattiz för att hämta Pärlan men det inte blev av Pga dålig koppling på bilen = svårt att köra två hästar, bestämde vi att ta det en annan dag.

Men vilken underbar häst han är! Jag lastade honom och åkte från solänget vid 2,tiden eftersom jag tänkte passa på att umgås lite med Cattiz då jag lix skulle åka ner.
Sedan fick han stå ensam i hennes stall några timmar då jag umgicks med Cattiz. Sen bar det iväg till Dannero.

Gunnar är ju helt otrolig, han kom faktiskt ihåg honom sen vi var där i våras! "juste det va den där som var så sne i bäckenet." sa han när jag kom. Sånt är faktiskt riktigt roligt tycker jag.
Vi började böja vänster fram och han reagerade kraftigt på själva böjningen så Gunnar beslöt att bedöva det framknät innan vi böjde resten av benen.
Det blev lite cirkus där ett tag med klippmaskin och brems som skulle på.
En stund vad vi tre stycken som höll i grimman och åkte på fötterna längs gången.
Till slut fick Sylvia (stavning?) på honom brämsen så dom kunde tvätta.
Sedan var det inga problem. de sprutade honom utan lugnande eller brems.
Det blev iaf kortison i vänster framknä samt Metacam som också är inflamationshämmande. 
Vila i två veckor sedan återbesök!
Vi passade även på att ta ett hormonprov för att se ifall han kanske har någon kula kvar i buken eller dyl. Ska bli väldigt spännande att få höra resultatet!

Ousch vilken Wall of text det blev.

So Long Suckers!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

tror du kommer få en fin starthäst med Egon när han är färdig behandlad, han ju en stor häst men när de väl får fart då jäklar! =))

2010-09-18 @ 19:28:11
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Linda-li

Dannero- kliniken är kanon, bra bemötande och duktig veterinär;) Hoppas att ni får ordning på honom och kan anmäla ut till lopp igen, se bara till att ladda tobaksförrådet;;))

2010-09-21 @ 09:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0