Skitdag!

Snärtis va egentligen superduktig idag och sänkte sig med 3 sekunder från förra provloppet. Så nya provloppsrekordet ligger på 1.47,7! det var dock riktigt synd att han fick lov att springa alldeles ensam eftersom Ulf Arne nog inte förstått riktigt att vi skulle köra saktigare än dom andra... Men nästa gång måste jag nog KÖRA lite mer då Snärtis inte ens andades lite snabbare när han kom in i stallet, knappt svettig heller.

Sen var det Peggans tur. Cattiz, jag tror inte du vill låna henne längre... Idag var hon het! visst att hon förut har varit pigg och så men aldrig het och totalstum i käften. körde två bakvarv sen blev det björntag och bitvis funderade jag på att åka in för hur skulle det här annars sluta. Men jag fick dock lov att vara strängare med hon än jag brukar då Pelle körde Santana och jag inte ville att hon skulle bli het ifall Peggan skulle sticka iväg en bit. Men det var som att ju hårdare jag blev ju hårdare blev hon. Aja sen vände vi upp och då blev hon faktiskt lite lugnare men inte Santana som låg i rygg, efter 500 meter skrek Pelle att han måste köra ut för hon började väsa så förbannat ur halsen. Jahapp Pelle körde om och for iväg, hur tror ni peggan blev då? OKÖRBAR! Och då hon bara skulle gå lugnt så vände jag och sket i helvettet. Provade dock att köra till med hon en liten bit i bakvarv och då funkade inte traven så hon är säkert skadad nu eller nått. FAN! Jag kom på att det är Marias fel för nu går det bra för henne igen och då går det alltid åt helvette för mig:P
Jag ska nog dra över na med det där Kamfer-blistret som Maria L hadde köpt i morgon.... Fast det tjänar väl kanske inget till när hon säkert hoppar på tre ben i morgon. FAN!

Händerna är totalt åt helvette efter dagens övningar också. Det känns som att mina muskelfibrer eldar 1a maj brasor kan jag lova. 


Nej nu ska jag nog grina lite sen sova!



So Long Suckers!!





Jag hann inte grina och somna innan jag på något vis kom in på en sida som handlade om social kompetens eller nått åt det hållet. Där hittade jag den här texten som nog har mer sanning i sig än man tror... Det stämmer nog in lite på alla.

"Om du lyssnar på vad man pratar om i korridorer i företag och hemma så kan du snabbt, om du är lyhörd, förstå att folk känner sig otillfredsställda. De pratar om andra ganska mycket --och inte alltid positivt! Detta är ett sätt att hantera den egna besvikelsen och de egna känslorna så man får ha överseende med det. Men det finns bättre och mer effektiva sätt att hantera sina känslor."

Hua, det tål att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0