Avundsjuk!

Alla runt omkring mig håller på att köpa/leasa hästar åt höger och vänster. Fan jag blir ju värsta avis!
Det är så otroligt roligt och spännande när man får in något nytt att jobba med.
Men då varken tiden, pengarna eller antalet platser i stallet räcker till så får jag nog nöja mig med en halvgalen Pekingese-häst. Jag tror jag ska försöka få det till en egen ras, det mest säregna är den berömda Powerwalken vilket kan misstas för att hästen är blockhalt vänster fram men det är faktiskt en egen gångart! Sedan självklart att så fort hon blir det minsta upprörd eller pigg så krullar hon upp svansen på ryggen som en Pekingese.
Peggibajs-skutten är även det ganska säreget för Pekingese-hästen, det innebär att hästen näst intill sätter sig på arslet och skuttar jämfota ett par meter. I övrigt en väldigt snäll och arbetsvillig ras med något defekt benställning.

Jag var ute och körde min alldeles egna Pekingese-häst igår och hon var precis som vanligt, PIGG! Men klart bättre det än att hon är lat. Blir till att köra motion veckan ut sen på måndag eller tisdag tänkte jag börja gasa lite intervaller!! *längtar*.

Dannero i morgon med det svarta vidundret! Ska med och hjälpa till att sela och så. Får se om Maria L ska värma eller hur det blir som. Självklart ska kameran med!! Känner hur Fotonerven klämmer nu när solen är uppe lite längre och allt blänker så tjusigt! Ska bli skönt att komma igång igen!


Nej nu ska jag dela med mig av låten som går på reapet i högtalarna just nu! Underbar låt!!


IGGY POP - THE PASSENGER









So Long Suckers!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0