Prostitution - Ja eller Nej?

Jag har nyss suttit och mer eller mindre halvglott på kvällsöppet med Ekdahl, jag ska egentligen inte se sådana program för jag kan inte låta bli att tycka och ha åsikter. Mina åsikter får långt ifrån alltid medhåll av mina medmänniskor och många tycker nog att jag har lite väl mycket åsikter om sådant som man inte borde.

Ja och vilket var då ämnet i programmet ikväll? Jo Prostitution, borde vi verkligen ha kvar lagen som säger att det är förbjudet att KÖPA sex?
Det första jag säkert likt många andra tänkte var: Ja självklart ska det vara förbjudet att köpa sex, det är ju äckligt!!
Men eftersom dom diskuterade i programet och mina hjärnceller började jobba insåg jag att det är ju inte i själva sexköpandet problemet sitter.
Problemet som "femenisterna" ser är ju alla dessa stackars kvinnor som blir utsatta för trafficking, alltså smugglas in i landet och blir "offer" för prostitution. Jag håller med och tycker självklart att det är hemskt att detta inträffar i vårat land, Sverige, vi som är så duktiga.
Men! själva sexköpslagen tror iaf jag har en felaktig inverkan på prostitutionen i sverige, för visst förekommer den, bakom stängda dörrar.
Om vi nu rent hypotetiskt skulle säga att vi tog bort den lagen och dom kvinnor och män som nu valde att sälja sex kunde göra det, med kvitton och som medlemar i facket.
Skulle inte många män/kvinnor välja att gå till dessa "företag" med hög säkerhet och med "anställda" som har valt att göra detta?
Blir inte efterfrågan på kvinnor utsatta för trafficking och tvångsmässig prostitution mindre?
Och lägg då kanske pengarna som nu ligger i att bekämpa sexhandeln på den Trafficking som förekommer istället.
Men om dom nu skulle tillåta prostitution skall detta ske inom registrerade företag så att diverse polismyndigheter har iaf en chans att kontrollera så att det fungerar som det ska.
Men jag är fortfarande splittrad, det är ju långt ifrån säkert att det faktiskt skulle bli på det viset som jag tänkt.


Sen på tal om prostitution så driver iaf mina tankar iväg på dessa "nätpedofiler" som mer än gärna erbjuder 13åringar en limpa ciggaretter för en avsugning, är inte det ett av dom större problemen vi har här i sverige?

Vad är detta om inte prostitution? Och än värre tycker jag det är när det helt klart handlar om minderåriga.

Jag kan helt ärligt säga att ifall jag hade en dotter på 12-16 år så hade jag varit hysteriskt orolig varje gång hon satte sig vid datorn.

För hur mycket föräldrarna tror sig veta så har dom ingen susning i vilken utsträckning detta sker.

Du kan inte ha din msn/hotmail utlagd på internet på någon "community" utan att du får säkert en ny kontakt i veckan som frågar:

- Hej
- Vad gör du?

- Vill du se mig runka i camen?

Jag tycker det är förjävligt! Jag skyr dessa män som pesten och skulle jag få tag i nån så skulle jag nog dra av dom den där som dom så gärna vill visa upp så det inte är någon som vill se den något mer!

För NEJ jag tycker inte att tolvåriga flickor ska sitta och se vuxna män runka i webbkameror, det är fel, riktigt fel.

Och det värsta av allt är att det tragiskt nog många gånger inte slutar vid att männen visar kuken i webbkameran, många gånger vill dom träffas och ha sex. Hur många nyblivna 15åringar skulle inte kunna tänka sig att för tillfället att åka ett par mil, ligga still, blunda och hoppas man är på något bättre ställe i en halvtimme för att få tex, en ny moped, eller 5000:-.
Jag har tur nog aldrig varit med om något liknande men vet allt för väl att det förekommer.

Nej sverige, skärpning!

Jag hade en fundering på att vädra mina åsikter om droger också nu när vi kom in på ungdomar men jag tror att jag låter det gro ett tag. Om inte annat så är väl kanske alla less på att höra mina åsikter:P

Men ser gärna en kommentar eller liknande ifall det inte är någon som håller med mig eller bara har en synpunkt på det hela, lite diskution är aldrig fel!




So Long Suckers!!!


Kommentarer
Postat av: mariaaaa

jag kan faktiskt hålla med dej, allt går för långt. de borde rikta in sig mer på alla miljoner nätpedofiler som rör sig fritt, som betalar/ ger saker till minderåriga, vi vet ju att det förekommer mer än väl...

2009-03-05 @ 07:50:29
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Anna!

Maria: Precis!

För även om dessa flickor kanske inte mår speciellt dåligt av det för tillfället såskulle jag tro att det lämnar ganska stora märken i deras psyken.

Sen så visst är det jättesynd om alla dessa som blir utsatta för trafficking, men borde man inte se sig om och ta hand om våra närmaste som far illa först?

2009-03-05 @ 17:11:01
URL: http://annabrandell.blogg.se/
Postat av: mariaaaa

´när man är 13-14 år så är man oftast väldigt materiell, man skulle kunna göra vadsomhelst för att få den nyaste mobilen, datorn osv osv.. kanske man vill ha en resa utomlands, en piercing, en tatuering ja vad vet jag.. och då kan detta hända, jag menar man tänker inte på vad sex betyder i den åldern, man bryr sig bara om vad man kan gå i gengäld, sen kan man få bära på det resten av livet och må skit över det.. jag menar trafficking sure, inte alls bra det heller men vi måste börja med någonting och då tycker jag att våra egna ungdomar borde ha prio 1!

2009-03-05 @ 17:27:32
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Anna!

precis! ska vi göra en kampanj eller nått:P

2009-03-05 @ 20:21:50
URL: http://annabrandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0