Elak!

Nu är Anna elak, IGEN! Fick på dagens styrelsemöte reda på att Solänget inte kommer få köra något V75 nästa år! Plus att vi tappar 4 eller 6 travdagar! Det är ingen bana i hela sverige som har blivit av med så många travdagar! Våran V75 dag går till Bergsåker som egentligen inte vill ha den och dom andra dagarna går först och främst till Boden, där prispengarna mestadels går till finnarna som åker dit och startar. Idiotiskt!
Rent geografiskt sett ligger ju solänget nästan bäst till av norrlandsbanorna om man ser till hur långt det är till många antalet banor. vi har ju iaf 7 banor inom 25 mil. Det är det varken Umeå, skellefteå eller boden som har! För tydligen så hade vi för dåligt med tränare och hästmaterial på banan som skulle duga i V75 sammanhang. Ja jävligt konstigt eftersom dom drar ner på antalet travdagar runt omkring oss och först och främst på våran egen bana vilket får effekten att vi får dåligt med hästägare eftersom deras hästar inte har någonstarns att starta = färre hästar och sämre material till tränarna som inte vill bo kvar och flyttar söderut eller lägger av. Men det är väl vad dom där jävla kostymnissarna nere i stockholm vill! Nej fy fan, ska vi sittstrejka?


Snabbjobb med Snärtis i morgon, ägaren kommer så det är ju nästan så man får prestationsångest! Bara för att han gick så jävla bra sist jag körde kommer han ju inte gå lika bra igen. Men men egentligen är det väl att gasa det som går och hoppas att det går vägen. Tro vad ulf har för sparring åt han.... Blir spännande!

Sen håller jag fortfarande på att vela fram och tillbaka om jag ska köra Peggan provlopp på lördag eller inte. Hmm får nog fundera vidare. Snabbjobb blir det ju i vilket fall. Blir nog provlopp ifall jag inte får någon att köra ilag med.

Nej nu ska jag vara datanörd och spela lite Black & White innan jag låter min kopiöst trötta kropp sova lite!

So Long Suckers!!!





Jag följde med och släppte Whinny på bete i söndags och fick grymmt snygga bilder!! Bjuder på några stycken!

                                            
© Anna Brandell




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0