Skola i morgon!

Jahapp, nu var det skola i morgon och inte har jag lyckas fått någon ordning på dygnet. klockan är nu typ kvart över fyra på morgonen och jag är piggare än aldrig förr. synd att jag är så helvetiskt mörkrädd annars hade jag kunnat gått ut och sprungit ett varv runt kvarteret eller något. ähh det löser sig nog.

Körde Peggibajs idag :D hon känns som en rund miljon ungefär! Uppe på slingan är hon sådär lagomt pigg, man får hålla lite grann utan att hon pullar. men sen på vägen hem! Då jävlar har vi rumpa upplagd på ryggen och skulle gärna springa i 20 tempo om vi fick! Trots det blir jag lika förvånad varje gång när hon är otroligt anpassningsbar. Visst blir hon tung och musklerna får känna att dom lever, men hon far ingenstarns. Assar hade sett henne på vägen in och han sa att han aldrig hade sett henne sådär spänstig någon gång :D Sånt värmer faktiskt då man får lite bekräftelse på att man är på väg åt rätt håll!
Nu så håller vi alla tummar och tår att det där såret på bakbenet kan läka ordentligt någon gång så hon slipper störas av det när hon ska kvala :D

Jag tror att jag ska ta och göra någon ordentlig alvedonkur eller något, jag har så ont tamefan överallt snart! Jag har tänkt lite på det Cattiz sa: Skillnaden mellan oss är att jag inte tänker på att jag har ont hela tiden. Men alltså grejen är den att det gör FÖR ont för att inte tänka på det, jag har ju trots allt ALLTID ont i ryggen och det har jag lärt mig leva med, det är jag van att ha. Det är när jag får mer ont i ryggen som det gör så jävla ont att jag blir typ helt handlingsförlamad. Hade det bara varit den där vanliga molande värken jag alltid har så är det inga problem, men det är som att jag har en bägare att fylla med smärta och när den rinner över så blir jag fan galen till slut.
Sen så hoppas jag verkligen att smärtan i höften går över snart, jag har inte lust att byta höftledskula när jag är 20 typ:P men men vi ser väl, jag överlever nog.

Jag har funderat mycket på vad det är för folk som brukar läsa min blogg egentligen, jag räknar och räknar men kommer inte fram till vilka alla är! det är ca 12-15 st varje dag. Aja jag får göra någon fältstudie någon gång! :P

På tal om studier så känner jag att kreativiteten är på uppgående så jag funderar på att göra mitt jävla specialarbete till skolan, jämföra trav och ridsporten. Det blir ganska klurigt att få ihop tror jag för att vi är inte så snälla med hästarna inom travsporten heller alla gånger. Dock så har vi så mycket mer kunskap om hästarna som djur, hur dom fungerar och vad dom behöver för att må bra. Fast funderar på att göra en utrustnings-studie istället, och istället för att jämföra hästarna i sig så jämför jag mycket att utrustningen. Får för mig att det är lite lättare faktiskt!

Äh nu ska jag dra tummen ur arslet!

So Long Suckers!

Kommentarer
Postat av: mariaaa

jag har ju mina filmer från ridsidan ;)

2009-01-07 @ 10:07:03
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0