Schvineflu?! or not?

Ber för säkert hundrade gången om ursäkt för mitt otroligt sporadiska bloggande. Anledningen till detta lilla uppehåll är att jag har helt enkelt sovit. Jag har alltså somnat ca 19:00 varje kväll när jag inte varit ute och ränt på byn och då min kreativitet slår igenom runt elvatiden går det inte så bra att försöka få till nå vettiga blogginlägg. Jag kan helt enkelt inte blogga på dagen.
Hypokondriker som jag är så är jag helt övertygad om att jag nu har fått den mytomspunna svinsjukan, för ja, jag är ett svin. Nej men helt seriöst så är jag inte pigg för fem öre utan jag har under dagen utvecklat feber, ledvärk och en totalt söndertrasad hals, nackspärr har jag också men det har nog inte med saken att göra. Så nu sitter jag här och väntar med spänning på hur denna hemska sjukdom tänker utveckla sig!

Eftersom jag har spenderat hela min dag framför datorn (utan att göra något vettigt som ehh vad var det de hette.... Skola?) Så har jag suttit och kollat runt på systemkameror. Uscha vilken djungel, speciellt när du är iaf lite noob fortfarande och bara förstår hälften av allt som beskrivs. Billig och bra är det också, jag hittade en kamera som lät superbra. Berättade självklart för pappa vilken fin grej jag hittat, han svarade - har du kollat på priset? Det hade jag självklart inte. 56.000:- EXKLUSIVE MOMS! WTF är dom helt jävla galen eller?! och detta är utan objektiv, ska du ha ett objektiv som passar till skiten ska du punda ut ytterligare 20.000! Då börjar man tycka att dom där "dyra" kamerorna för "bara" 25.000 är ganska billiga ändå! Någon som har 100.000:- att skänka till mig?
Men jag har anmält mig till att testa en Canon EOS 500D åt en hemsida som testar produkter och sedan skriver omdömen åt dom. 500D'n är iofs inte så olik min 400D men vaddå, en kamera extra kan väl aldrig skada.
Vi har nog kanske hittat en kamera som vi ska köpa ifall vi tar på oss att fota åt Dannero också, den kostar bara 19.000 och våra objektiv passar på den. Den tar 8 bilder i sekunden och har 18.5 megapixlar. Plus massa annat tjafs som är skitbra:P


Nej nu känner jag hur ögonen håller på att lägga igen utan mitt medgivande, det blir så dyrt om jag somnar med datorn i knät och smackar ner den i golvet så det går sönder...



So Long Suckers!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag blir tusen gånger úrsäkt, har fullt upp! Ringer dig! Hoppas de e ok! :)

2009-12-03 @ 20:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0