Har inte tid att inte kunna andas!

Vaknade i morse innan väckaren ringde av att jag inte kunde andas! typ både näsan och halsen var igentäppt! fick ta i uta helvette för att få ut nå luft men sen så släppte det så jag kunde andas någorlunda iaf!
Gick ut för att starta moppen HAHAHAHA det var ju något optimistiskt att tro att den skulle starta här uppe hos Cattiz! Den gör ju aldrig det! ringde Mamma så hon fick följa med ut till stallet!
Gick ut med hö och flåsade som en gris och hade typ ingen röst kvar! Hogga frågade mig hur det kunde komma sig att jag var vaken den här tiden! det han fick till svar va ungefär: hööö hööö host host heee! Han bara skrattade åt mig!
Insåg att jag nog inte skulle vara med på kursen då jag mest troligtvis hade feber och ingen röst.... hmm skickade sms till Kattis och det gick bra att jag var hemma! Skööönt!!

Sen så sov jag mestadels av förmiddagen och sen satt vi mest bara och glodde på tv till klockan var 15:00 då åkte Cattiz iväg till läkaren då hon hade bajsont i halsen igårkväll så dom skulle kolla upp det!
Jag fick stänga och låsa hos Cattiz när morsan kom typ kvar över 3!
Vi skulle leda in hästarna från betet och det är ju tur att det är snälla hästar då vi fick gå typ mongosakta för att inte jag skulle få andnöd! Sen så selade och på powergirl och morsan sadlade santana och så bar det av! märktes direkt när vi kom på slingan där det var lite stenar att Ulla börjar bli ömfotad men det var inte så att hon blev jättehalt ifall hon sprang på en sten, bara reagerade lite.
Körde upp och runt järnvagen för att slippa köra så mycket där det var sten och där kändes hon jättefin! sen så kom vi ner och skulle uppför slakmotan! fortfarande lugn och fin men när vi bara hade sista knixen kvar så blev hon skitknasig! jag trodde först att hon slog men det visade sig ganska snart att hon hoppade på tre ben! så hon måste ha klivit på något! hon fick skritta en stund och sen provade vi trava, inte lika halt men inte direkt ren heller... så det blev till att skritta hem! förhoppningsvis blir det skor i morgon!

Aja nu ska jag gå ut och röka sen ska jag sno en macka av Cattiz efter det blire nog sängen skulle jag tro!

So long suckers!!!

© Anna Brandell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0