Vart är julkänslan?

I dagens morderna värld verkar julen mer handla om hur mycket och dyra presenter man kommer att pressa ur sina stackars nära och kära.
Jag har nu sedan tre år tillbaka gått till kyrkan på julafton! Där kan jag lova att det finns stämning, där handlar det inte om ifall just du har köpt alla dom bästa julklapparna eller inte! Det är en tradition som jag tänker hålla på även iår! oavsett hur besvärligt det blir!
Dock är det lite tråkigt tycker jag att jag har så väldigt svårt att få med mig mina nära och kära till kyrkan, dom kanske tror att dom blir smittade av pesten om dom går dit. Mycket tråkigt!
Jag tycker att vi i våran familj har gjort en väldans bra deal! Vi köper inga julklappar, vi köper 5 trisslotter var och är det någon som vinner något så delar vi på det! dock så har vi inga småbarn i familjen.

Något jag kommer att sakna  den här julen är Björn och Lars, dom tar alltid med sig en viss stämning när dom är här. Dom gör som familjen komplett vid sådana här tillställningar! Även fast vi inte träffar dom så mycket så känns det alltid som att något fattas när dom inte här vid jul!
På tal om det så måste jag väcka min hjärna och komma ihåg att ringa och tacka för presenten! (SenilAnna strikes again!)

Äntligen har vi fått lite snö igen! Jag är så less på halkan att jag vill bara spy ibland, det finns nog ingen som har sådan dålig balans som jag!
Jag har iofs bara ramlat en gång i vinter och det var när jag stod still!! Fråga mig inte hur jag lyckades med det!

Cattiz, jag är arg på dig! Men det vet du redan:P Det här kommer du få äta upp, om och om och om igen!
MOHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! (Ond)


Jag tänker mycket på Jonte just nu. Tycker så otroligt mycket synd om honom! Man vill finnas där och stötta även om vi inte känt varandra så länge, dock så räknar jag med honom bland "folket i min närmaste omgivning" och ni är inte så många!. Men jag är alldeles för feg, jag vet inte hur jag ska hantera sånt här!
Jag vill ju då hemskt gärna vara den personen som finns där och stöttar men jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra.
Förlåt


 det blir ett väldigt dämpat:
so long suckers.


Kommentarer
Postat av: cattizz

Tihii japp det vet jag;) Får väl fixa de på nå vis

2008-12-22 @ 08:26:01
URL: http://cattizstattin.blogg.se/
Postat av: josefin

vem ska du till kyrkan med? :)

2008-12-22 @ 13:54:07
Postat av: josefin

annars är en rid/kör tur på sin plast! :)

2008-12-22 @ 13:54:30
Postat av: Anna!

Josse: Jag vet inte, torde väl få gå dit själv eftersom alla verkar tro att man får pesten om man går dit:P



Cattiz: ja vänta bara!

2008-12-22 @ 16:32:17
URL: http://annabrandell.blogg.se/
Postat av: cattizz

Hehe jag väntar ;) Tålmodigt!!

2008-12-22 @ 20:21:05
URL: http://cattizstattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0