Tro hur länge det håller i sig?

Tjo!
Somnade närmare 4 inatt så det var med en riktig kraftansträngning jag tog mig upp ur sängen kl 07.10 i morse efter att morsna har ringt på min mobil som ligger precis bröve mitt huvud i en halvtimme?! Halå hur kan man fortsätta sova i en halvtimme med en telefon brevid huvudet som både har väckaren igång plus att morsan ringer som en sårad för att få upp mig ur sängen?! Snacka om att sova hårt!
Satt mig på mopeden även fast jag nog inte var riktigt vaken för jag glömde ta med mig hjälmen och nycklarna! Tro ni Pappa skrattade åt mig eller?
Till slut hade jag fått med mig alla mina grejor och på något konstigt sätt som jag inte kom ihåg tage mig ut på stallet!
Det stora svarta helvettet stod och skrek åt mig att han ville faktiskt ha mat nu! och jag blev överlycklig att inte lindgren hade hett ut sina hästar än! Så Svarten fick bara några nävar krafft inne och resten ute! Var som ett stort utvecklingsstört mongo när jag ledde ut honom! blir så jävla less! vem fan Har en stor jävla hingstjävel ouppfostrad?! Gah!!!!!!!!

Åkte hem och sov bort hela dagen!
åt middag sen åkte jag och min kära moder ut på stallet igen vid 17.00, hämtade in Acke och Frodo!
När vi kom till stallet kom jag på att QH fästerna på min sele sitter snett (märkte det förra gången jag körde man kunde inte fixa det) och en timme senare hade jag gjort två nya hål till fästerna och hade vääääldigt ont i händerna efter att ha grejjat med den där jävla seljäveln!

Åkte ut och körde Frodo som fick lov att springa tre varv med Lille Lomis och Kevin! Haha han var lite trötter när han kom in!

Sen var det skriftbyte i träningsfabriken! fick spänna ut alla spännen på selen ca 4 hål för att Acke skulle komma i den!
På väg ut mot rakbanan satt jag och tänkte på hur smal Ackes svans hade bleve. fast han har ju inte kliat sig? hmmm mysko tänkte jag tills jag kollade på resten och röven och insåg att det inte var svansen som blivit smal utan arslet som bleve stoooort! Haha!
Han kändes för övrigt väääääldigt bra! körde på uppför backen och han går ju då fortare än Frodo iaf! Men som rubriken lyder: Tro hur länge det håller i sig? Men det är väl bara att njuta medans han fungerar!
Sen så fick vi lov att gå vägen in då dom har harvat upp rakbanan så jävla mycket att det nästan inte går att köra där!
Det blev lite spännande då vi forst fick en lastbil i röva och sammtidigt kom det typ 11 cyklisten plus Tomas Jönsson med två ponnysar från motsatt håll! Detta blev lite mycket för min lilla Mongoponny så vi gjorde ett besök på publikplatserna:P Men det är ju roligt med lite spänning här i livet också:P

kom åter till huser kl 21.15 och då hade farsan nyss ringt till morsan och frågat ifall han skulle börja efterlysa oss!

HubbeBubbe startade på Bergsåker idag men hade tydligen haft en surgubbedag så han hade bleve diskan ;( Men det är bara att ta nya tag!

I morgon är det trav på solänget! Kameran följer med då Ulf Arne har 4 hästar till start! Cattiz kommer upp också och det är ju kul men synd bara att hon ska jobba :(

Aja nu blire inge mer skrivet!
So long Sucker (börjar bli lite gammalt nu känn jag men vafan!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0