Long time no see!

Ja nu var det ett par dagar sedan jag skrev något då jag har varit på lite semester ute i skogen hos Cattiz, Och Ja det är verkligen ute i skogen.
en mil till närmaste stad, och det är Kramfors? det borde inte få räknas som en stad, man blir mest bara mörkrädd där tycker jag!

Anlände till Lunde i måndags kl 13.10 där Cattiz och hennes Pappa kom och hämtade mig och så körde vi låååångt låååångt in i den mörka djupa skogen innan vi kom fram till familjen Stattins ägor!
Sen så har jag mest haft det jävligt slappt! det mest ansträngande jag har gjort var nog att köra tristan.
Cattiz förvarnade mig innan att jag skulle korta stropparna för han kunde bli stark till tusen ifall han fick chansen.... visst visst tänkte jag och kortade dom bara för att det skulle se bra ut ungefär sen så höll jag inte enns i dom, Vadå en shettis, hur stark kan dom vara?
Efter att ha kört en motionstur utan att hålla i stropparna med en liten häst som legat på ganska bra men ändå under kontrollerade former så är man faktiskt lite trött i fingrarna, sen Ca 3-500 meter innan vägen kommer så gasade vi på litegrann och Penni som Cattiz kör börjar Gallopera och Tristan drar iväg!
Jag tar omtag på omtag men fingrarna har gett upp totalt! jag bara glider och vägen kommer närmare och närmare. Jag hör Cattiz ropa: TA DET LUGNT! för då har tydligen Penni bleve bakrädd och börjat slage och vägen är nu riktigt nära när jag till slut får tag framför stropparna istället så jag får lite grepp och kan ta i och dra så han stannar! PUH! Jävla Grisshettisjävel!

Sen så har jag kört bil idag! och jag förstår inte hur Cattiz pappa vågar låna ut bilen för att jag ska få köra nere på lägdan? visst det är en lägda och inte så mycket att köra på men ändå?! Det är Anna Brandell som ska sitta bakom ratten!
Hela pärsen gick faktiskt ganska bra och jag tror inte det var jag som var bra på att köra utan Cattiz som borde bli körskolelärare!
Såhär lät det ungefär: AAAAAAAAAHHHHHHHH!!! FAN! HELVETTE! VAD SKA JAG GÖRA?! HJÄÄÄLP! tryckte ner kopplingen och bromsen sammtidigt ganska hårt så Cattiz typ flög ut genom framrutan! Vaddå bilen började å fort av sig själv?!

Sen den där hemska besten man har hört så mycket om var inte så hemsk, han var faktiskt riktigt trevlig efter ett tag!

Deras Dusch var en upplevelse som sent kommer glömmas! För det första fick jag gå som en krok hela vägen ner för trappen till källaren eftersom man slog huvudet! Sen när jag kom ner till duschen var det första jag tänkte: Öh Vah?! ska jag duscha här? Jaha där är kranen!
Då är det ett ganska stort rum med väldigt lågt tak en liten "inbuktning i väggen" och en kran med slang och duschmunstycke! Wiie tänkte jag, tro hur mycket spindlar det bor här?
Aja det hela gick ganska bra även om jag har lite ont i nacken av att stå och duscha som ett mongo för att inte slå huvudet i taket:P

Jag vill ha hund! Cattiz, Kattis och Maria bara planerar och grejjar för allt dom ska göra med hundarna hela tiden... Jag då? Jag vill också ha en hund och göra alla dom där hundiga grejjorna! Fusk!

Nej men nu så ska jag sova då jag ska upp och köra två mongoponnysar i morgon!
So long suckers!

Kommentarer
Postat av: Johanna

äre du so ha den roligaste bloggen ever lr? xD

2008-08-07 @ 01:13:35
Postat av: Anna!!!

Haha det kan jag faktiskt inte bedömma:P men tycker du att den är rolig så är det ju bra :D

2008-08-07 @ 02:26:48
URL: http://annabrandell.blogg.se/
Postat av: Maria

alla hundiga grejor? tro mig, det är inte bara roligt.... inte alltid så kul att ha hund 24 timmar om dygnet när man vill göra nå kul ... 8)

2008-08-07 @ 08:32:29
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0