Musikaffären i centrum, som ett hål genom kulissen, ut i verkligheten, färgerna man bara ser på bio

Jag har gjort ett sluta-röka test...hmm, tänkte kommentera resultatet lite.

 - Är det sant? Jag vill ju inte DUMJÄVEL!

Motstå röksuget.: När du slutar röka är det mest idealiska att du motstår alla frestelser att röka. Kom ihåg att du inte behöver röka en cigarett bara för att du tänker på en. Användandet av nikotinläkemedel som NiQuitin-plåster, -tabletter eller -tuggummi kan hjälpa dig övervinna rökbegäret. Viktigast av allt: även om du tänder en cigarett är inte allt förlorat! Huvudsaken är vad du gör härnäst. Tänk på hur många dagar du har klarat utan att röka. Multiplicera detta antal dagar med antalet cigaretter du brukade röka varje dag. Ska du låta en enda cigarett förstöra allt du har uppnått?

-
Men den enda bra anledningen jag kan komma på med att sluta är ju pengarna och när nikotinläkemedlen fan är dyrare än cigaretter så går det inte ihop för mig, sen lär jag väl ändå komma på något bra sätt att missbruka plåster:P

Var aktiv.: Var aktiv de första veckorna efter att du har slutat så att du slipper tänka så mycket på cigaretter. Gå på bio, ring en kompis, ta långa promenader eller ge dig ut på en cykeltur.

-När Anna Brandell vaknar på morgonen är det första hon tänker:-fy fan, måste på med lite kläder så jag kan gå ut och röka. Hur fan skulle det se ut om jag istället tänkte:- fy fan, jag måste på med lite kläder så jag kan åka ut och cykla. Sliter på mig en morgonrock och strumpor och åker ut och cyklar, ingen vacker syn kan jag lova! inte är det någon som vill umgås med mig heller. Jag får ett ack så otrevligt humör när jag inte får röka.

Ingen annan kan sluta åt dig.: Kom ihåg varför du vill sluta. Varför inte skriva ner anledningarna? Om du känner dig röksugen kan du på det viset påminna dig själv om fördelarna med att vara rökfri.

- "ingen annan kan sluta åt dig" Hah! nä ingen annan kunde börja heller men ändå skyller vi på grupptrycket, vilket jävla hyckleri!
Det finns en nackdel med att röka, jag blir 40:- fattigare per dag ungefär.
Det finns många fler fördelar. För att nämna några:
1. Du lever troligtvis inte så länge, vilket betyder att jag kanske slipper bli gammal och senil, what a loss!
2. Jag gör av med 40:- om dagen som jag kanske annars köpt knark eller något sådant dumt för ;)
3. Jag blir inte en pest för omvärlden medan jag slutar röka, jag måste nog sättas i karantän i sånt där madrasserat rum i 6 månadet på grund av humörsvängningar ifall jag skulle ge mig på att sluta.
4. Folk slipper se mig cyklandes i morgonrock runt Domsjö
.... som sagt, bara för att nämna några anledningar.

Att sluta röka handlar om inte vad du förlorar, utan om vad du vinner!: Att sluta röka är en av de svåraste sakerna du kan göra. Men det är även en av de mest givande. Om vi ska vara realistiska så kan det vara tufft de första veckorna. Du kanske kommer att uppleva ett visst röksug ibland och få abstinensbesvär som oro, koncentrationssvårigheter, dålig aptit och en otrevlig hosta under tiden som din kropp gör sig av med gifterna i lungorna. Men bara några timmar efter att du slutat röka kommer din hälsa att börja förbättras – och din plånbok kommer att räcka längre.

- "att sluta röka är en av de svåraste sakerna du kan göra" Haha, vilket motivationstal. Dom förlorade mitt intresse redan på första raden. De svåraste sakerna i livet låter jag hellst bli om jag får välja, speciellt om det innebär oro, koncentrationssvårigheter, dålig aptit (vore kanske den enda bra saken med det.) och otrevlig hosta.


Så NEJ! jag vill inte.



Xena, the queen of nighttime television! Vilket jävla skitprogram. Har det i skrivande stund igång på tv'n av den enkla anledningen att jag inte orkat sträcka mig efter kontrollen. Tro hur många program dom gjort egentligen? Jag har då aldrig sett ett avsnitt två gånger, och jag har varit uppe MÅNGA nätter!

Jag har hittat en stor källa till ångest i mitt liv, disk. Det tar aldrig slut, aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig! Man städar, diskar och gör fint i köket, sen blir man hungrig och lagar mat. På 5 minuter såg det ut precis som innan. Jag har även kommit till den insikten att detta kommer fortsätta hela mitt liv, dag ut och dag in. Jävligt tragiskt kan jag tycka, tacka vet jag när man bodde i grottor, grillade med pinnar och åt med händerna. Snacka om ångestfri vardag!

"ni kanske tycker jag låter bitter. Det är bara för jag är det också" - Nour el-rafair 
Så jävla klockrent! Kolla på klippet!






Soo Long Suckers!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0