Tillåt mig att imponera!

Som panikslagen arbetslös börjar jag faktiskt förstå dom kriminella i samhället. Vad fan ska man göra när paniken slår till och man inte har några pengar alls? för det är ju precis det samhället gör mot dom arbetslösa. Sätter dom i en riktig jävla skitsits.
Nu har jag ju turen att ha underbara föräldrar med stabil ekonomi som gör att jag ändå har en trygghet i ryggen. Iaf någonstans att bo.
Dom som inte har det då? Jag kan faktiskt förstå att folk handlar oresonligt när paniken slår till.
Eller så kanske man ska göra det lätt för sig, köpa ett isolerat tält och flytta ut i skogen. Synd bara att Sverige har ett sådant ogästvänligt klimat för att tälta. Sen skulle det ju ändå stypa i när jag måste ut och jaga Älg. Jag är ju skiträdd för Älgar. Usch, och tänk om en älg springer över tältet? Och jag som egentligen hatar att tälta? det är sjukligt obekvämt.


Jag funderar på att styra upp min vardag.
Tänk vad behändigt med momentlistor över hela ens tillvaro, aldrig behöva fundera på vad man ska göra hur var och när? Fan vad behändigt för hjärnan, halva min tankekraft går ju åt till att övertala mig själv att göra saker som jag egentligen tycker är jobbigt. Eh, T.ex kliva upp från soffan :P
Eller, kanske inte hela dagen. Men iaf mornarna borde jag strukturera upp. Så att varje morgon ser precis likadan ut.

07.00 kliva upp ur sängen.
07.05 röka
07.10 borsta tänderna, sedan duscha
07.30 torka håret
07.40 äta frukost
08.00 klar för en spännande dag!

Hmm.... tror fan att jag ska skriva en sådan och hänga upp brevid sängen. Ganska skönt med en strukturerad vardag ändå?
Till skillnad från typ idag. Klockan är i skrivande stund 05.30 och jag har inte gått och lagt mig än. Liiiiiite störande då jag egentligen skulle behövt varit vaken hela dagen och fixa massa stuff... Ähh, lär ju lösa sig.



Jag har jävlar ont överallt, utom i vänstra benet typ. Vem fan stäcker musklerna i halsen?
eh, jag har svaret på den frågan *viftar hysteriskt med handen....* JAG!
Haha, ramlade av Egon häromdagen. Tyckte att jag var lite modig som åkte ut och red barbacka och det visade ju sig vara sant:P Men det hela hade ju faktiskt gått bra om Egon bara gått rakt fram... för det är väl så med hästar va? dom går väl bara rakt fram? Bevisligen inte.
Egon hade då iaf det absolut gulligaste uttrycket jag någonsin sett på en häst där han stod två meter bort och tittade på mig med en frågande min. Såg precis ut som han undrade hur jag hamnade där? Naaw, eftersom det absolut inte var hans fel att matte är ett klantarsle så blev jag självklart inte arg men kunde inte låta bli att banna honom lite för att han inte kunde lämnat av mig i djupsnön istället:P
Så om ni ser en tjugoåring gå runt som hon har en påle uppkörd i stjärten eller är i stort behov av en rullator så är det förmodligen jag.


Nej nu tänkte jag försöka sova en stund.... ska ju upp och ringa Magnusson vid 9.... Good Luck till mig själv säger jag, tror att jag ska ställa min kära mor som alarm.... Hon brukar göra ett väldigt bra jobb:P


Soo Long Suckers!!

Kommentarer
Postat av: José

Men anna, hör med kommunen och deras pedagogpool, förskolorna behöver ju extra personal! :)

2010-12-08 @ 15:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0