Sommarlovet har börjat!

Stjärnan!!! Vilken häst han är Snärtis! Ulf körde snabbjobb med honom i onsdags och tro det eller ej så gick han 38,5 i 1000 meter! Förstår ni vilken prestation av en häst som för bara ett och ett halvt år sedan var närmare slaktbilen än ett kvallopp!
Sen så fick stackarn dra på mig igår också i provlopp. Han var långt ifrån sämre där då han gick 41,5 full väg! det är snabbare än någon någonsin har kört han full väg. Detta med en hundrameters galopp på upploppet! Hua! Men det är som jag brukar säga, jag ska inte ha hästarna själv för då kan dom gå som attan. Skulle jag äga en halva i snärtis så hade han helt säkert åkt på någon gaffelbandsskada eller liknande inom en månad!
Men jag kan inte låta bli att se han lite som "min" då ingen annan egentligen kan ta åt sig äran för det han presterar nu. Hade inte jag varit hos Ulf hade han nog varit korv nu. Min bääbis! Han ska iaf få semester ett par dagar nu och återhämta sig eftersom han fick en ganska hård vecka förra veckan.

Peggibajs käns som en Demon i intervallerna men det har hon ju gjort förut utan att prestera någon direkt:P Men hon är harmonisk på ett annat vis nu och hon verkar tycka att det är kul att springa istället för att hon måste för att jag vill det.
Dock blev jag lite ledsen när jag kom hem från Dannero och hittade min häst ute i hagen i regnet skakandes som ett asplöv. Hon som absolut inte får bli kall om ryggen var stel som en cementklump på ryggen när jag fått in henne, jag fick knappt röra henne utan att hon typ försvann ner genom golvet.
Den jävla ryggen som jag har jobbat med sedan jag fick henne torde vara ganska så väck nu. Jag kan inte sluta gräma mig över att jag inte tog på henne täcket men det regnade inte speciellt mycket på morgon och morsan sa att hon skulle ta in na ifall det fortsatte regna. Det blev någon missförstånd mellan morsan och Pelle så hästarna var ute till halv sex på kvällen! Stackars Peggipoo.


Tur att sommarlovet har börjat. Det är så lungt och skönt! I lördags så var jag bakis, körde provlopp, körde intervaller med Peggan, släppte Snärtis på bete, hämtade hö i Landsjö, åt på sibylla, tog in Ulfs hästar, byggde beteshage och gjorde kväll hos ulf. Detta hann jag på 12 timmar ungefär. Notera att det tog ungefär hela förmiddagen att köra provlopp.
Det gäller att sätta ribban för resten av sommarlovet! Dock sa min cpnerv i röven till mig att det här var den inte van vid och nu måste du ta det lite lungt Anna! Min nya plan är att terrorisera den jäveln tills den dör!
Ni som har provat på att ha en riktig jävla nackspärr någon gång (typ sådär så att det gör så ont att man inte kan andas om man råkar röra på huvet) kan tänka er att gå runt och ha den smärtan i röven varje gång ni tar ett steg framåt eller råkar göra någon hastig rörelse åt något håll och då viker sig helt enkelt det jävla benet.
Det kan ju också vara en bra idé att kolla upp det hos T.ex en läkare innan jag terroriserar ihäl den jäveln men det har jag fan inte tid med, jag hatar äckeldoktorer som klämm,er och har sig på en. Nej, Terrorist Javisst!

Måste även passa på att tacka Maria, Kattis, Robert och Jonte för en väldigt trevlig kväll i fredags! Det måste vi göra om!



Nej sängen/soffan skriker efter mig och jag är dundertrött så nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig för att sova!



So Long Suckers!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja. Staffan O sa idag att Glädje hade jagat snärtis i gräshagen, så snärtis hade gått omkull bland buskarna. Sen hade Staffans hästar i hagen bredvid slagit bakut mot snäris.Han verkar hatad där ;)

Han fick nog inte så mycket till semester...

Ha det!

2009-06-16 @ 22:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0