Hua beslutsångest!

Vaknade i morse och kände mig faktiskt riktigt pigg trots att jag hostat som ett tok hela natten och fått ungefär 3 timmars sömn(somnade lite lullig efter att ha druckit lite väl gammal hostmedicin). Tog tempen och insåg att jag hade 38,5 i temp. Hmm jag kände mig inte så sjuk så jag åkte ut på stallet med morsan eftersom hon behövde hjälp med Bosses lillahästen.
Det var väldigt spännande på praktiken idag först och främst på grund av att jag gick runt som en jävla zombie sen även eftersom att Ulf hade väldigt svårt för att inse att jag faktiskt var sjuk.
Jag slapp iaf köra någon idag och det är jag glad för då jag frös som ett tok trots sjuhundrafemtioelva lager kläder på mig. Istället fick jag sko Snärtis fram, det hela gick jättebra tills jag skulle slå sista slaget i näst sista sömmen. AHHHH det kom blod!!!?!?!?!?!?! Jag vrålar rakt ut åt Ulf att AHHH DET KOMMER BLOD! JAG HAR SÖMSTUCKIT HAN!!! HJÄLP MIG!!!! Ulf kommer och kollar, säger att han ser då fan inget blod men efter att jag dragit ut sömmen och bevisat att han blöder så säger han åt mig att slå dit en ny som kommer ut lite tidigare. Notera att sömmen hade kommit ut ur hoven innan det började blöda och inte speciellt högt upp heller.
Helt panikslagen så försöker jag igen, sömmen går i samma hål. Jag som då börjar få ohyggliga samvetskval över att ha sömstuckit stackars lilla Snärtis vrålar igen åt Ulf med panik i rösten att jag vägrar slå dit den där jävla sömmen och att jag aldrig mer tänker sko! Ulf skrattar lite åt min panikångestattack och säger att han ska bara ut och köra så slår han i den sömmen sen, jag får spika dit andra skon så länge. Baha! glöm, tänkte jag och släppte ut ulf, spikade dit sista sömmen (utan olyckor) drog bort skon och raspade andra hoven. Eftersom jag totalvägrade att spika i stackars Snärtis fötter nå mer så fick Ulf vackert lov att slå dit sömmen som fattades i första skon och spika dit den andra alldeles själv.
Uscha vilken pärs kan jag lova!!
Sen så tyckte ulf att jag såg så himla pigg ut när vi satt uppe och drack kaffe (var helt slut i kroppen och hjärnan var typ avstängd) så jag skulle gå ner och dra av Vendela skorna runt om. Fuck you tänkte jag och gick ner och drog av framskorna. Sen så var jag faktiskt helt jävla slut på. varenda muskel i kroppen värkte och huvudet kändes som det skulle sprängas. Jag var klar som hovslagare för dagen!
Hästar är dumma djur, väldigt dumma djur. Om man halkar på grund av att det är is överallt där man ska gå så verkar det ju ganska smart att gå sakta och känna så att man har fäste för varje steg, hur många av ulfens hästar tror ni gör det? EN! Och det är den alltid så kloka damen Boella! Hua vilken pärla! jag tror jag ska fråga Stefan om jag får köpa henne eller nått. En häst helt i min smak!

Väl hemkommen så var jag återigen helt jävla slut, hade lite flyt så att mormor var hemma hos oss och hade lagat pannkaka åt mig och mamma! Helt perfekt, bara att vräka i sig lite mat och somna som en stock på soffan!
Sen hade jag en väääldigt konstig dröm, jag drömde att jag och min kära mor hade varit på stan och så skulle jag bara gå ner till claes ohlssons och köpa lite ramar medans morsan gick och hämtade bilen. Ungefär vid kappahl kommer två galna mongon vid namn Johanna och Andrea och skriker att jag måste komma och hänga med dom nere vid åhlens, jag försöker motsätta mig så gott det går men då dom praktiskt taget släpar med mig dit så hade jag inte så mkt till val. Vi stog där en stund och sedan gick vi till waynes och drack kaffe, där var det typ överbefolkat med fjortisar och jag blir mer och mer förbannad. Till slut så får jag nog, går fram till första fjortisen jag ser och slår henne så hårt jag kan på käften, varvid några killar som satt vid bordet brevid också börjar bråka med varandra, det hela slutade med en kille som fick ett hål i huvet och dog. Sen vaknade jag! :P nice dröm va?:P

för övrigt så hade ju jag och mor planerat att vi skulle ut och köra berra ilag med Pelle och Charlie, det sket sig eftersom min kära mor verkade tycka att jag sussade så sött i soffan att hon sket i att väcka mig. Enda lilla problemet med det var ju att jag lovat att fodra kväll hos ulf, så när jag vaknade vid halv 8 så var det bara att klä på sig massa kläder och åka ut på stallet och göra iordning där:P men passade även på att åka hem till Cattiz och hämta min laddare som jag klokt nog glömde hos henne i lördags. blev även Konsum för att handla lite halstabletter och godis! Mumma!

Men shit, insåg att jag precis skrivit typ en wall of text och inte ens skrivit det jag tänkte skriva om egentligen. Gah!!
Det ringde en gubbe till mig idag, samma gubbe som ringt en gång tidigare om en treårig oinkörd nordsvensk som han vill leasa ut eller typ skänka bort. Nu så sa jag att jag inte tyckte att jag var tillräckligt rutinerad för att köra in en så pass stor häst själv utan att jag var mer intresserad av en inkörd häst. Då tyckte gubben att det var ju inga problem för nog kunde han köra in henne nu när det kommit lite snö så kunde jag ju ta henne sen. Ehh, svarade att egentligen var jag ju ute efter en starthäst men..... Vi beslutade iaf att han skulle sätta henne för vagn och köra henne lite och om hon skötte sig bra och var snäll så kunde han ju höra av sig, risken finns ju att jag redan hittat en häst tills dess men jag sa åt han att det blev ju lix lättare för honom att få henne såld ifall hon va inkörd så det gick han og inte förlust på även om jag inte kunde ta henne senare..
Sen har jag fått mail av lite olika folk men hästarna är antingen ostartade eller har gått dåligt som fan.
Fast det är väl det som är grejen med att köpa en häst, dom säljs ju av en andledning. Är det stjärnhästar som är supersnälla torde ju ingen vilja skänka bort dom till en lusig amatör från solänget. Men men, the hunt goes on!!

So Long Suckers!!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hahah jag gillar drömmen! jag drömde nu i veckan att jag flög på äckelbjörn och slog och slog och slog, fast egentligen utan anledning, men jag vaknade iaf me ett leende på läpparna :D

2009-12-06 @ 17:23:46
URL: http://victoriali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0