I'm such a no-lifer!

Egentligen är väl det vad dom flesta inbitna hästmänniskor är No-lifers! Se bara hur min dag har sett ut:
Masade mig upp ur soffan efter ca 4 timmars sömn, vaknade efter att farsan försökt väcka mig i en halvtimme! Klev upp, drog på mig samma kläder som jag hadde igår och åkte ut på stallet.
Varför jag är hos Ulf på praktik istället för att vara hemma är ju egentligen ett mysterium med tanke på att jag gör ungefär lika mycket nytta hemma som hos Ulf just nu (ingen alls). Så sitter jag där en hel jävla dag på arslet och pratar med dom inhysta på gubbdagiset i fikarummet (diverse hästägare och annat löst folk), Masserar lite hästar och åker hem. Äter mat och sover i en halvtimme.
Ut på stallet igen, slänger åt Ulf's hästar hö och masserar Peggipoo, surrar lite med Bengan, går över med tanterna på bete och åker hem.
Väl hemma sätter jag mig vid datorn och där sitter jag ju fortfarande. Fixar med lite bilder och nördar Farmville.
Bah! Snacka om att fylla ut en dag med så lite som möjligt! Det är ju nästan pinsamt.

Partydag på lördag! Först sundsvall open trot med Maria och Jonte sen party party hos Cattiz på kvällen, snacka om heldag! Wiie, längtar!


Kom just på att jag har nog glömt att skriva att Peggipoo klarade kvalet! Hon såg ut som en riktig kratta bitvis men kvalade ändå in på 1.21,4. Micke sa att hon kändes som ett järnspett i ryggen så jag ska ringa Monica i morgon! Sen frågade jag Micke om han trodde att hon var halt någonstarns, han svarade att det var hon säkert, på flera ställen:P
Så nu får vi se om det blir en Metacam-kur eller hur vi gör som, måste fundera lite till innan jag bestämmer mig. För eftersom hon var så knepig att böja när vi gjorde det sist och när jag böjer ihop henne så visar hon inte minsta tillstymmelse till att vara böjöm käns det som att kasta pengarna i sjön att gå till kliniken med henne. Självklart blir det ju så i vilket fall om inte metacam-kuren funkar. Sen vem vet, kanske Monica gör underverk med henne. Det har ju hänt förr!


Nej nu ska jag försöka få lite mer än fyra timmars sömn så jag är människ i möra!


So Long Suckers!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0