Upprörd!

Ursäkta min bloggfrånvaro, den beror helt enkelt på att jag inte har haft något vettigt att blogga om. Orkar inte sitta och skriva "dethärharjaggjortidaginlägg".
Det där med inavlade hundar rann ut i sanden.

Som rubriker kanske avslöjar har jag blivit upprörd idag, jätteupprörd!
Jag och Cattiz ska göra ett stort jävla arbete om israel-palestina konflikten och det är skälet till min upprördhet.
Jag är ingen direkt Judehatare men risken finns att jag kanske blir efter detta är klart.
Alltså, till Judarna. Det är ju så jäva synd om dom som har blivit trackasserade och förföljda överallt, till och med nästan utrotade av Hitler!
Under slutet på 1800-talet så började Judar från Ryssland invandra (eller återvända) i Palestina med målet att "ett genom offentlig rätt garanterat hem i Palestina". Inte så synd om dom kanske?
Sen så var ju inte Hitler speciellt snäll när han utrotade nästan alla judar i Europa under andra världskriget det håller jag med om.
FN tycket jättesynd om Judarna och kom på den brillianta idén att: JA vi ger dom ett eget land för det är så synd om dom, vi ger dom halva Palestina! För varför skulle det bli problem med att ge dom ett land där det eh, bor fullt med folk?
Så dessa Judar/Israeler drev bort 750 000 Palestinier från deras land, och när Palestina och diverse andra länder ville ta tillbaks deras mark så försvarade israelerna sig inte bara utan dom tog över mer mark! Sen tjaffsar dom om att dom vill ha Jerusalem som huvudstad. Fortfarande synd om Judarna?
Njae jag vet inte. Jag har inte kommit så långt in i uppgiften än utan är bara i början på min "reserch" och kommer säkert ändra åsikt sedan när jag har läst lite mer om hur det faktiskt gått till.
Lämnar länken till hemsidan jag läst på i slutet av inlägget.
Nej jag är verkligen ingen Judehatare, men om det är så som det står på denna hemsida så tycker jag att det är lite skumt, och inte alls speciellt synd om Judarna/Israelerna nu.
Återkommer senare.


Jävla liv på skolan idag, det var nå tjaffs med Tjohanna och Mathilda, jag och Cattiz va med på något hörn också tror jag. Jag förstod som inte riktigt vad det hela handlade om men det kanske är lika bra. Vet inte ens om jag är riktigt inblandad någonstarns. Äh vafan det torde märkas isåfall.



http://www.sakerhetspolitik.se/templates/Level2Page____539.aspx


So Long Suckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0