If tomorrow never comes!

Let´s hope so!
Paniken slog mig för ca en halvtimme sedan då jag tänkte gå och lägga mig, jag börjde då fundera på ifall ja skulle till tandläkaren i morgon men insåg att det var i övermorgon för vi har ju ridning i morgon. Då slår paniken till! Gah, fan, jävla skit vi har ju prov i morgon! ett big ass prov! Och jag har inte pluggat någonting. FAN FAN FAN FAN!!!! Det är alltså ett prov på allt vi har gått igenom på ridningen och då jag varit borta så mycket känner jag mig som ett blåbär! Hon sa sist att på provet skulle vi redovisa bla. hur benen rör sig i olika gångarter. AHHH! skit, försöker febrilt komma på hur benen rör sig i galopp men det står still i hjärnan och då jag glömde datorn i Cattiz bil får jag lov att sitta vid farsans gammburk. Kollade upp lite saker jag var osäker på och nu käns det som jag har ganska bra koll.

Benförflyttning i vänster Galopp:
Tretaktig gångart.
Höger bak
Diagonalt Vänster bak och höger fram
Vänster fram
Svävmoment


Benförflyttning i trav:
Tvåtaktig gångart.
Diagonalt vänster bak och höger fram
Svävmoment
Diagonalt höger bak och vänster fram
Svävmoment


Benförflyttning i skritt:
fyrtaktig gångart.
vänster bak
vänster fram
höger bak
höger fram
inga svävmoment.


Normalvärden häst:
Andning 8 - 16 andetag/minut i vila.
Puls 28 - 40 /minut.
Temp 37 - 38,5 .


Jag tjyvkikade faktiskt inte!!



So Long Suckers, nu ska jag bara komma ihåg detta tills i morgon.



Blir det seriöst inte bättre än såhär?!


© Anna Brandell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0