Otur som vanligt! Fan!

Jag tror fan att jag ska börja med hamsteruppfödning, tycker faktiskt nästan synd om min häst! stackarn som blev såld till mig. Nu är hon dömd till ett liv av skador och smärta bara för att jag aldrig ska ha tur! det ska alltid gå åt helvette jämmt! nä fyfan nu blire hamstrar eller kaniner för hela slanten!

Skälet till att jag känner såhär är för att min kära mor betalade Power girl i fredags, idag står hon med ett bakben som är stort som en stock! jämntjock från kotan och upp till hasen! Jahapp tänker ju jag, Gaffelband, det är bara att slakta skiten men det var ju roligt att köpa häst för alldeles för mycket pengar och till och med få äga hon i tre dagar innan det bara är att slakta skiten! (ja jag kanske överreagerade liiite!) Vi släppte iaf ut hon i hagen med Santana men kom ganska snart på att det var nog inte så smart eftersom vi inte visste vad det var för fel på benet, så hon fick gå till den lilla hushagen längst ner alldeles ensam! Stackars liten!
Gick och klämde och tittade på benet mitt i dan och läget var oförändrat.

Dagen gick och jag han ha kurs, sova och köra hö innan klockan var typ sex då vi tog in hästarna.
Ullapullas jävla ben var långt ifrån lika svullet som det hade vare på morgonen och det kändes ju skönt, eller nått?! Pelle klämde och grejja och fick hon te å ömma när han klämde på kotsenskidan, Men det var inte så mycket. Prognosen från Pelle var att antingen hade hon fått nå jävla lymfangitdynga eller så var det nå fel på kotsenskidan! Jahapp, tvättade benet ifall det skulle vara lymfangiten (en bakterie som typ går in i sår och gör hela benet inflamerat), Sen är det bara att vänta och se. Ska ut och köra miffot i morgon och se ifall svullnaden går ner, gör den det så är det nog lymfadyngan gör den inte det så är det någe annat som inte är lika lätt att göra nåe åt! Snälla håll tummarna för att jag ska få ha lite jävla tur någon gång!

Misstänkt kvarka på ridskolan! Åhh vad roligt, vi har ridhästar på solänget som var på ridskolan och red senast i veckan. Har dom hästarna fått det så kommer mest troligtvis resten av stallbacken få skiten med! Jippie! allt går så bra nu!

Cattiz håller på att bli med hund igen! och eftersom vi är näst intill sambos så får jag känslan av att jag också blir med hund litegrann! hmm fast iofs så har jag ju friheten att göra slut med Cattiz och flytta hem ifall hundjävlarna blir galna! Hahah! Men hoppas det går bra, hunden var bland det sötaste jag har sett iaf!

I möra blire praktik! Är faktiskt ganska laddad utom det lilla problemet att vi lasta 500 balar hö idag så mina händer torde vara helt veck i morgon..... Tur att Cattiz är pundare så jag kan nalla piller av henne ifall det blidde riktigt illa! :P

So Long suckers!!!





© Anna Brandell

Kommentarer
Postat av: cattiz

Jag håller alla tummar jag har på att de bara ska vara lymfangit!

2008-09-15 @ 00:43:38
URL: http://cattizstattin.blogg.se/
Postat av: mimmiiii

Kom ihåg att vi ska köra jullan o exot ikväll ;)

2008-09-15 @ 07:33:10
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Jnn

skaffa inte hamster, du vet hur det gick med underlaten !

2008-09-16 @ 17:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0