It's a motherfucker.

Såg ett evenemang på Facebook, "bär något lila den 27e" Tydligen var det för alla HBT-människor där ute. För er som inte vet står HBT för Homo, Bi och trassexuella. Det skulle vara någon form av statement för att dessa ska få leva fritt.
Är det bara jag som reagerar på hur folk liknar dom med något slags kreatur som vi försöker återinföra i naturen.
Att nu ska vi se till att alla med "avvikande" sexuell läggning får komma in i sammhället och vi ska självklart göra vårat bästa för att se till att resten av flocken accepterar de nya medlemmarna.
Jag vill inte behöva bära något lila för att ännu en gång peka ut att dom är annorluna.
I drömmarnas värld som jag ofta besöker men aldrig synd nog får stanna kvar i, där skulle vi alla oavsett sexuell läggning kunna leva fritt.
Nej jag ska starta en grupp på Facebook. "bär något orange den 29/10" ett statement för att alla heterosexuella ska få leva fritt.
Är inte mina värderingar som jag ibland kanske lite för ofta delar med mig av mer värda än det faktum att jag bär något lila i morgon. För NEJ det tänker jag inte göra!

Bland det roligaste jag vet är när mina kära vänner av det manliga könet påpekar att det är jävligt sexigt med två brudar som har sex med varandra. För det är faktiskt så att jag aldrig (ALDRIG!) kan låta bli att säga :Mjoo, men jag måste säga att jag tycker bögporr är mycket gulligare.
Att sedan se deras försök till någon form av förklaring till varför lesbiskt porr skulle vara så mycket bättre är några av de mest underhållande stunderna i mitt liv(nej det händer inte så mkt roligt i mitt liv i know).

......(rökpaus)......


Satt just nu på aftonbladets hemsida och fick läsa om hur tre natt-sköterskor har terroriserat de gamla på ett äldreboende i Kumla. Jag blir helt ärligt skitirriterad. Hur fan kan sånt här få hända?
Var är hjärtat på människor som gör på det här viset?
Det jag verkligen inte förstår är hur människor som sökt sig till vården sedan kan uppföra sig på ett sånt här sätt.
Om du jobbar inom vården idag kan du aldrig någonsin ha sökt dig dit på grund av att det är så bra betalt utan du måste ha känt någon form av lust till att hjälpa människor.
Samtidigt kan man förstå att år efter år av stress och underbemanning kan göra vem som helst till en annan person än dom var när dom sökte jobbet.
Det är tragiskt att sverige som ett av världens rikaste land inte kan få sjukvården att fungera bättre än så här, är inte en fungerande sjukvård en grundsten i ett fungerande samhälle.

Nej nu är det slutfunderat


Soo Long Suckers!



Kommentarer
Postat av: Salome

Fan vad bra du är Anna!!

2010-10-27 @ 15:37:11
Postat av: Victoria

Hahahaha känner verkligen vad jag saknar pratstunderna hos Uffe ;) shit vad underbart roligt du måste ha åt dina egna tankar :D

2010-10-27 @ 21:20:48
URL: http://victoriali.blogg.se/
Postat av: Anna!

Haha att jag har! Jag saknar det också! vi måstehitta på något någon dag!

2010-10-27 @ 22:35:14
URL: http://annabrandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0