Diskutera - Hell Yeah!

Jag är en jävel på att diskutera för det mesta, speciellt om jag får skriva i diverse forum. Dock ger jag mig aldrig (läs inte så ofta) in i diskussioner där jag inte vet vad jag pratar om. Men känner jag att jag har rätt vilket är ganska ofta även fast jag inte har det alla gånger så tror jag att jag kan diskutera mig in i döden ifall det vill sig illa. Både en bra och dålig egenskap faktiskt. Lite illa när man sitter där på pottkanten och inser att man inte har någon aning om vad man pratar om länge.

Men nu tänkte jag hoppa in lite i bloggdiskutionen som Cattiz och Johanna har angående ensamhet. Om man nu kan kalla det en diskussion?! Det är nog mer en vädring av känslor.

Helt ärligt så känner jag mig långt ifrån ensam nu. Jag har dom bästa vännerna i hela världen och det klarar jag mig gott på. Men trots allt vem saknar inte någon som håller om en om kvällarna? Det finns nog ingen som kan säga att dom inte vill ha det, då med rätt person förstås.
Men jag tycker inte det är rättvist att säga att man blir ensam utan det. Visst om man har varit gift i 50 år och det tar slut, då kan jag köpa att man känner sig ensam men så länge man har vännerna kvar så blir man aldrig det.
Om man känner sig ensam trots vänner så har man kanske inte lika bra vänner som man egentligen trodde :S

Nej tröttheten släppte en bomb nu så tänkte lyssna klart på "Pojken som kallades Det", har den som ljudbok och lyssnar på den om kvällarna. Fråga mig inte hur jag lyckas somna till en sådan vedervärdig bok. Skumt.

Hovslageri i möra. Vette fan hur det ska gå med tanke på att jag inte enns kan kliva upp från en stol som en normal 18åring, liknar mer en 81åring. Gah Gah!! Sen så måste jag dra tummen ur stjärten och ringa sjukgymnasten om handen. Med lite röta kanske denne kan fixa ryggen med :D

Peggan kändes för övrigt som en dröm när jag körde intervaller i backen! Uscha. Men jag tror att jag ändå väntar med att anmäla till kval än på några veckor så vi får bygga upp lite självförtroende igen. Det är dock lite frustrerande när jag vet att det inte är en jävla sopa som jag sitter och kör. Nej jag kanske ska skita i det här med tävling och bara sitta och mysa runt i skogen och veta om att ifall jag startar så kör jag om allihopa!

Har för övrigt varit på Bio med Maria och Jonte å sett Valkyra. Den dög en ingen måste ses film direkt. Den är nog inte så kul att se om man inte har så bra koll på andra världskrigen och sådant.

So Long Suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0