charles ingvar jönnson!

Challeballe (Charlie) och Svarten har varit ute på äventyr idag, själva. Dom lämnade kuskarna vid sopbacken och drog på turné. Svarten kände att han hade fått för lite träning så han sprang hela träningsvägen tillbaka och hem till stallbacken, Charlie däremot sprang bara rakt fram tills det tog stopp i ett par grindar där Pelle kunde fånga kräket. Ingen häst gjorde illa sig och jag hoppas att inte Maria eller Pelle har fått några större skador dom heller. Självklart var ju detta schabraket Charlies fel då det var någon kvist eller dyl som gick av så han blev Galen så pelle ramlade ur vagnen, krokade ihop med svartens vagn så Maria tippade ur. Nu ryker ballarna på Onsdag eller Torsdag!
Jag tror fan att jag måste skaffa häst igen då min otur verkar ha smittat av sig på resterande befolkning i stallet.

Kallt, regn och halka! Vilken underbar Decembermånad! Det är ju tamefan inte riktigt navlat att gräset är grönt i December, men det är det. Iaf ute på solänget.

Nej ojsan, det här går inte. Jag ska till Cattiz i morgon och jag har inte ens packat! Gahh... Aja får försöka skynda mig att slänga ner lite gamla kläder i någon väska innan jag somnar ståendes!


So Long Suckers!!!!

Kommentarer
Postat av: maria

herregud.. den där hästen.. :S

2009-12-09 @ 14:03:02
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0