Östersund!

Wiie jag hade grymmt roligt i östersund iaf mestadels av tiden, fredagkvällen var väl lite sådär med tanke på hur en viss person betedde sig.... men men bara man lär sig något right?
Hubbe var iaf jätteduktig på Fredagen, gick iväg jättefint från start och jag satt lugnt och väntade på att han skulle trava in sig ordentligt. Blev ganska förvånad över hur startsnabb han är även fast man inte är på honom någonting! sen så verkar det vara många som fan har fått licensen på posten eftersom dom inte kan volta!
Loppet gick som smort *klippte bara benen på två stycken tror jag* och vi blev 7a på tiden 2.11,9 och både jag och Maria var supernöjd med honom då han inte brukar gå nånting på 2140 och att han inte har startat på jättelänge!

Fredagkväll och lördag består mest av sömn och dimma så orkar inte rabbla allt som hände men kul hade vi iaf!!!

söndag morgon var jag inte sådär överdrivet jättepigg och hade slut på ciggaretter! men Maria är en ängel så ciggarettproblemet löste sig även om jag ska återbatala ca två paket:P sen så satt vi i skuggan hela dagen på travet där det var jättevarmt även fast det var skugga! sen så åkte vi hem och då var både jag och Maria dynghungriga eftersom vi inte direkt hade ätit sådär överdrivet mycket i helgen men vi kunde tydligen inte åka på statoil för det var på fel sida vägen?! Fattade nada men så var det tydligen!

Hem och sov.

upp kl 7 och fodrade hästarna och Hogga mfl hade hästarna ute där och skulle gå förbi med det där stora svarta helvettet! han var låååångt ifrån snäll och ändå har vi det där jävla hingstbettet på han! Ouscha!!!

Somnade igen och vaknade halv 4! snacka om att ta igen massa sömn!

Sen så körde jag och Morsan Acke och Frodo och jag är jättenöjd med Acke! nu känns han nästan som innan lugn avslappnad och travsäker!!!!
Jag tänkte att han skulle få gallopera istället för att trava på vägen hem på rakbanan då det var så löst där och jag får för mig att det är skonsammare att gallopera, Men jag fick tamigifan han inte att gallopera! jag smackade hojtade och drog och slog och han bara travade! och fort gick det för Frodo hann inte med... men fick ge mig till slut för jag var rädd att han skulle få ont i ryggen! men det är illa när jag inte får han att gallopera hur mycket jag än försöker.... normalt fattar han ju gallop bara jag säger GALLOP!! lite snärtigt!
Roligt att se att han är tillbaks iaf.... men det går väl över kanske?

I möra ska jag åka till solänget kl 10 och titta på när dom ska köra marias lillnöt och sen ska jag köra Frodo en lite hårdare tur än idag (två mesvarv på slingan) och ta AckeMongo på släp:P

Nää nu så ska jag maila massa bilder överallt och känner mig lite redigeringssugen så vi ser väl vad jag hittar på!
Natti Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0