Va inte rädd för vad du lämnar

Jag vet varför jag har fått lunginflamation. Min bil, luften i min bil. Jag har ju som sagt inte kunnat röka på två veckor och idag stack jag in huvudet i min bil. FY FAAAAAN! det går ju lixom inte att andas där inne? och då är det ändå ingen som rökt där på ca två veckor. Sen så får jag lunginflamation och kan absolut inte förstå vad det beror på.... jag för fan bor ju nästan i min bil!


Mamma är sjuk, jag med. Detta skapade ett problem vid middagen idag. Vem skulle laga middag? Pappa var inte hemma så han var inte ett alternativ. Vi kom på att vi var nog ungefär lika sjuka så vi hjälps åt med den avancerade rätten korv och makaroner. Vet ni hur svårt det är att göra korv och makaroner när man ska göra det tillsamans i ett relativt litet kök? Några minuter senare hade vi iaf skapat överkokta makaroner och bränd korv... Duuuktiga idioter!

Mollie Aka Kräket har nu förstört ett par nätters sömn för mig genom att helt enkelt bara vara precis där jag är.
Hon har av någon oförklarlig anledning bestämt att det är bäst att sova på, under eller väldigt tätt intill den stackare som hon delar sovplats med, känns som man dragit en nitlott..
Jag har utövat diverse "knep" för att försöka avskräcka henne såpass att hon kanske åtminstånde inte ligger på mig.
"råka"röra mig metoden innebär att om hon T.ex ligger på min mage och sussar väldigt gott så måste jag utan förvarning vända på mig så jag ligger på sidan vilket resulterar i att hunden håller på att ramla ner på golvet. Resultatet av denna metod är vanligtvis att Kräket flyttar sig såpass att hon ligger hyfsat bekvämt trots att jag ligger på sidan och somnar om.
Den lite brutalare krossmetoden är inte heller någon framgångssaga. Om Kräket har lyckas kräla till det så hon ligger under något av mina ben så brukar jag göra det enkelt för mig och helt enkelt slappna av, det är ju trots allt ingen stor hund vi talar om. Resultatet av denna metod är att Kräket antingen fortsätter sova eller lyfter på huvudet och tittar på mig med en blick som säger: Vafan! äru dum i huve eller? jag sover faktiskt här! Sedan somnar hon om.
Sen finns ju den än så länge obeprövade metoden att vräka ner hunden på golvet... Men ärligt, vem har hjärta att göra det?


Jag tittade på en lägenhet idag.... faktiskt jättefin invändigt och har jag lite tur kan jag fan klämma in dubbelsängen trots att det är en 1a. Dock är det två gubbar som bor nedanför vilka tydligen är väldigt glada i flaskan, det känns ju måttligt roligt... hmmm... aja vi får se hur saker och ting utvecklar sig!


Nu ska jag försöka sova på den lilla platsen som finns kvar i soffan.. för tro mig, hon kan konsten att vrääääääka ut sig!


Sooo Long Suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0