When the music is gone

Jag älskar mitt jobb. Faktiskt så kan jag säga att jag gör det utan att ens vara lite oärlig.
Jag jobbar med underbara människor, jag får dagligen utvärdera mig själv och mitt sätt att bemöta andra (vilket inte alltid är så trevlig men ack så välbehövligt). Jag får chansen att utvecklas.
Vem vill inte ha ett sådant jobb?

Efter ett inte så roligt samtal med en väldigt god vän började mina tankar att snurra. Konsten att trycka ner en annan människa är nog något som vi alla bemästrar men att göra det utan att ens veta om det är nog betydligt vanligare än vi tror.

Egon mitt hjärtegull ska starta på måndag och vem är superdupermeganervös? Jo Fröken Anna Brandell. jag har varit nervös sedan i tisdags när jag anmälde. Men Egon har egentligen inte så höga krav på sig, springer han bara runt banan felfritt utan att se ut som han var av på mitten är han den bästa häst jag någonsin ägt.
Fast det är ju lite prestige med i det här loppet, Snärtis startar ju också och Egon bara måste vara före Snärtis i mål annars kommer ju Ulf-Arne mobba mig i alla evighet. Sen tror jag faktiskt att egon är en bättre häst men han har ju dock humöret lite emot sig. Vilket Snärtis iofs också har fast åt helt andra hållet.
Janne Norberg i sulkyn känns inte helt fel. Han är ju också känd för att få bra fart på hästar som är lite bekväma av sig precis som Ove A.

Det hände en väldigt spännande sak hemma hos Hanna inatt. Jag sov hemma hos henne då jag efter eh, ett par groggar var i ganska fin form och inte ville gå hem själv i mörkret. Hanna tog soffan och jag tog sängen och täcket. Hanna vaknar någon gång under natten och tyckte det såg hemskt kallt ut för mig där jag låg i sängen helt utan täcke så hon kliver upp, lägger på mig täcket och hämtar en filt åt sig själv. Berättar detta för mig i morse vilket jag tyckte var väldigt märkligt då jag var helt säker på att jag hade täcket på mig då jag somnade. Vi kom fram till slutsatsen att Hanna måste ha gått i sömnen, tagit av mig täcket utan att jag vaknat och gått och lagt sig igen. Mycket mysko.

Politik tycker jag är jätteintressant men vem har tid att sätta sig in i det nu inför valet? jag vet knappt vilka partier som är vilka och ännu mindre var dom står i de frågor som intresserar mig. Jag satt på jobbet och kollade på utfrågningen av Miljöpartiets Maria Wetterstrand. Och lyssnar man på henne kommer ju hela sverige bli underbart inom 2 år bara man röstar på dom. Hur ska jag som privatperson kunna urskilja vad dom egentligen tänker göra och vad som bara är spel för galleriet?

Nej nu får det vara slutfunderat för denna gång. Jag har hört att man ska sova på nätterna, jag vet det låter skitdumt eller hur?


So Long Suckers!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Även om Snärtis skulle vinna över Egon så är Egons tränar mkt bättre än Snärtis tränare ;)



Jag har fan ingen aning om vad jag ska rösta :o fattar ju ingenting, de lindar in allting i långa och luddiga meningar..och hur mkt hinner de åstadkomma på 4 år? fan ingenting!

2010-09-14 @ 10:12:46
URL: http://victoriali.blogg.se/
Postat av: Linda-li

Är man en vanlig sketen arbetare så kan man inte rösta på alliansen! Röd- grönt ska det vara! Mycket är tokigt där också, visst, men grund- ideologierna är sunda;)

2010-09-14 @ 23:30:27
Postat av: Jeanette

Är man osäker så kan ett tips/taktik vara att stödrösta på Centern. Som det ser ut i nuläget så leder Alliansen men centern riskerar att hamna under 4% medan främlingsfientliga SD kan komma att ta sig in. Detta skulle innebära att vi får SD som vågmästare vilket definitivt skulle ge konkreta allvarliga problem.

2010-09-15 @ 06:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0