I was off to drink you away

Jag har haft en nära döden upplevelse idag, på riktigt!
Jag har (tro't eller ej) TRÄNAT! ett helt typ träningsschema på Step In. Fy faen vad jobbigt det var. Och nu har jag fan ont i hela jävla kroppen.
Men jag får inte ge upp nu bara för det tar emot. Jag har till den 25e på mig att bestämma om jag vill fortsätta eller inte så jag måste ju ge det en ärlig chans iaf.

Jag har haft en liten diskution med min häst idag.
Problemet är att jag tycker att Egon ser ut som ett troll uppe i nacken men han verkar bevisligen tycka att trollfrisyren klär honom helt utmärkt för han har icke tänkt gå med på att jag ska få frisera honom.
Om man "attack-klipper" honom kan man ibland få lös en tuss hår men då kommer man inte i närheten av honom med saxen sen.
Eftersom problemet inte är själva saxen eller när man klipper i luften utan ljuder av när man klipper håret (det blir ju ett lite annat ljud) så är det hemskt svårt att nå upp till nacken på min i mankhöjd 1.65 höga häst då han kör skallen i luften och skakar som ett tok.
Men alla sätt är bra utom de dåliga så jag kom på den brillianta idén att klippa lite päls på halsen.
En trasig grimma och en fläckvis pälslös häst senare insåg jag att idén inte var så bra utan nog troligvis hörde till en av dom dåliga.
Problemet är ju att jag tror inte att han är rädd utan han har fan helt enkelt bestämt sig för att han vill se ut som ett troll.
För jag kan inte se vart han är rädd när man efter att ha klippt ett "klipp" blir hästen alldeles mörk i ögat och typ gör helt enkelt vad som hellst för att antingen få bort mig eller saxen (inklusive framben och käft) . Sen blir han varken bättre eller sämre ju mer jag håller på, är han rädd borde det ju gå över lite iaf med tanke på hur mycket jag har hållit på, eller bli värre.  
Men det sista slaget är inte över än.
Min nästa idé är att kanske hoppa upp och sitta på ryggen, då kommer han ju inte så långt? Frågan är ju bara hur länge personen i fråga (jag har på grund av dålig balans inte tänkt prova själv)sitter kvar? 
Hmm. jag får ta fram kreativiteten. 

Nej jag ska åka upp till lägenheten och slagga tror jag, eller kanske lägga ner min otroligt ömma kropp i badkaret. visst låter det som en bra idé?

So Long Suckers!!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Två tjuriga på samma planet och i samma stall ;) två som dessutom båda två inte bryr sig ett dugg hur folk reagerar när man dyker upp och luktar häst i sina bajstäckta mjukisbyxor, eller som honom, gilla trollstilen ;) ni kommer få diskutera det där länge tror jag :D

2010-10-09 @ 11:54:33
URL: http://victoriali.blogg.se/
Postat av: Josefin

Men vaddå, Lägga? Skaffat eget ? :D Härligt att du börjat träna! You go girl!

2010-10-13 @ 15:45:48
URL: http://joas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0