Kyla!

Herre gud, jag säger då det -20 grader igår morse! det är FÖR kallt.

Jag har nu inatt suttit och kollat runt på diverse bloggar här på blogg.se, jag blir rakt trött i huvet. Alla dessa modefrälsta jävlar! jag tror att blggar utan "dagens outfit" är ett utdöende släkte! Dom kan ju inte göra annat än att springa runt på stan och köpa nya kläder hela dagarna så dom har något att visa upp! Det borde ju inte gå ihop rent ekonomiskt. Normala ungdomar lever på ett studiebidrag på 1050:- i månaden om dom inte extrajobbar och grejjar. du får inte så mycket kläder i månaden av dom pengarna? Eller är den hemska sanningen den att alla dessa "fashiongeeks" är någon form av brottslingar? Dealers kanske? något gör dom ju för att finasiera sina extrema klädinköp?! Jag kan bara tänka mig hur det skulle se ut ifall jag började med "dagens outfit"

Måndag: Praktik, 3 par sockar, t-shit med solängets ponnytrav tryck på ryggen, dassig tröjja köpt på någon utförsäljning någon gång på stenåldern, Pappas fleecetröjja, Långkalsonger, tjocka mjukisbyxor med två hål i. Uppepå detta ett par relativt nya Finntack täckbyxor, en skitgammal vinterjacka, en mössa och ett par kängor.
Tisdag: Praktik, samma kläder som föregående dag!
Onsdag: Skola. Ren tröjja som kanske tillochmed är köpt på HM, Mjukisbyxor, mössa och ett par kängor.
Torsdag: Skola, åter igen en någorlunda ren tröjja, mjukisbyxor (utan hål om jag har tur), mössa och ett par kängor
Fredag: Skola, Linne från HM med en munktröjja över, lyxar till det med Jeans bara för att det är Fredag, en mössa och ett par kängor.
Lördag: Stallet, liknande kläder som jag har på Måndag och tisdag, Party på kvällen så klär jag upp mig efter vilket sällskap det är:P
Söndag: Stallkläder medan jag är i stallet och på kvällen blir det med 90% säkerhet långkalsonger och t-shirt

Så ser min fashionvecka vanligen ut! jag tror att jag ska börja modeblogga jag med!

Det ska bli spännande att börja skolan nu efter jullovet! Det står estetisk verksamhet på schemat och jag höll på att dö när en av lärarna frågade mig om inte jag kunde räkna in repningarna med bandet som estetisk verksamhet så slapp jag ha det?! Är dom galen? Jag har gått och längta hela året efter något som jag faktiskt tycker är kul på skoltid och dom frågar ifall jag inte kan göra det på fritiden?! Gah!

Nej, mor kom och förstörde min morgonplanering totalt när hon kom och berättade att vi hade fodringen i morgon! FAN! Jag har vänt på dygnet totalt och nu är min chans att vända tillbaks det förstört! Jag funderar på att göra en deal med mor så att hon fodrar och släpper ut så kan jag mocka och göra klart allting mitt i dan när jag lix ska ut och köra Peggan. hmm vi får se.


Jag längtar tillbaka till praktiken! Jag har blivit så satans rastlös nu under jullovet så det finns inte!

hade tänkt be Marie hjälpa mig att prova hennes bomlösa på Peggan, jag har så noll koll man kan ha på sadlar över huvud taget så det är lika bra att jagfår hjälp. Om sadeln inte sitter bra så ger det ju lix ingenting att rida henne!

Nej nu bara slö skriver jag för att jag inte har nå bättre för mig, kan nog vara en idé att prova sova nu istället kanske?

So Long Suckers!


Järvsöfaks på Dannero!


© Anna Brandell

Kommentarer
Postat av: mariaaa

haha ja du har ju min fashion blogg ;) måste dra en fotografering snart! ;D hahaha

2009-01-06 @ 11:05:52
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0