Livet går vidare.

Ja nu är det en vecka sedan våran älskade Acrobat gick vidare.
Han lämnade efter sig ett enorm tomrum hos mig som jag inte vet hur jag ska fylla, om det nu är möjligt.
Det jag har kvar och värdesätter högt just nu är alla minnen han lämnade efter sig.
Jag minns alla promenader på stallbacken, hur han "föll i dvala" när han snuttade, hur kan kollade surt på en i hagen ifall man hade varit borta en vecka och skulle komma och hämta honom, glädjen när han bevisade för alla vad han egentligen kunde på klubbmästerskapen. Jag minns också alla gånger jag hade ont i magen innan jag skulle ut och köra honom, gångerna han kändes som en rund miljon i skogen men när han kom ut på banan funkade ingenting, alla gånger jag tänkte "Det här är sista chansen".
Jag gjorde så mycket orätt mot Acke att jag inte ens vill tänka på det, att han trots det litade på mig till 100% är värt mer än jag kan förklara med ord.
Jag har inte skrivit något i bloggen på hela veckan just för att jag inte vet vad jag ska skriva, jag vill skriva om allt Acke gav mig och berätta om alla minnen vi hade men jag känner att jag inte gör honom rättvisa genom att skriva ner det här, det går inte att förklara känslan när jag hade han vid min sida och hur mycket han verkligen betydde för mig. Jag vet och minns, det räcker för mig.
Men livet måste på något vis gå vidare, även om jag inte gråter varje gång jag tänker på honom så är saknaden enorm och det kommer den vara länge framöver. Jag måste gå vidare även om det är svårt, det jag har kvar är alla minnen och dom kommer aldrig försvinna.


Tack alla som finns där för mig nu.

Kommentarer
Postat av: Jnn

Anna, Ackes plats ihjärtat går inte fylla, den är hans i alla lägen den behöver inte fyllas ut av någon annan, den kan fyllas upp med minnen. Anna, vi fixar det här tllsammans, jag lovar. Acke finns hos oss, jag lovar. Han står här, han är med mamma Vera, det syns på henne, hon vill inte stå inne, utan står och kliar nått som inte finns, vår Acke kanske inte syns, men han finns här, som en ängel sänd från ovan för att stötta och skydda oss mot allt ont. <3

2009-02-24 @ 22:18:33
Postat av: Mimmiiiiii

klart vi finns här ! =) o han också

2009-02-25 @ 19:24:01
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0