Kalla Fakta

Nu har jag två kvällar/nätter i rad suttit och kollat på gamla avsnitt av Kalla Fakta, det går att se dom i efterhand i TV4 Anytime.
Just kollat klart på ett program om någon kille i Findland som fått nå knäpp i huvet och sprang in i sin egen skola och sköt ihäl 10 personer.
Vad är det som får folk att göra något sådant? Och varför just på en skola, sin egen skola?
Nej jag fattar ingenting, dom flesta har ju förhoppningsvis en spärr som gör att dom inte hittar på sådant.
Skulle vara intressant att veta vad det var somgjorde att den spärren släppte för honom. Jag är lite lur på att möjligheten finns att den kan släppa hos alla bara man blir tillräckligt provocerad.
Jag tycker iaf att ju mer dom visar i media att sånt här har hänt ju mer händer det, precis som att dom får inspiration och idéer. För annars hur skulle folk komma på att skjuta folk på just en skola?

Nej nu ska jag fortsätta att dokumentärhora lite.... Jag känner hur extremt allmänbildad jag blir, intressant är det faktiskt också.


So Long Suckers

Kommentarer
Postat av: maria

vi båda har glömt o blogga om gubben på umåker ;) ses imorrn!

2009-04-11 @ 16:58:37
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: bea

ni måste komma till mig nån kväll och lära mig vattenpipan! Synd ni for så fort i fredas:( jag hade ju fixat vin ni kunde ta av

2009-04-12 @ 07:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0