Det här har jag gjort idag inlägg

Jag ska nog köpa en tältsäng och flytta till stallet. Jag har varit hemma 2 timmar idag på hela jävla dagen.
Först så hade vi fodring så åkte ut på solänget vid 7. Släppte ut, mockade och gjorde klart. Jag hade lovat Lindahls att köra Comet med sidstroppar då han trycker arslet mot skalmen när han galloperar och ni som har provat att få en sneställdhäst att trava vet hur enkelt det är. Dom kom runt nio och då var jag och mor precis klar.
Fan vad svårt det är att köra ponny, kan lova att det tog ett tag innan man fick in rätta feelingen. Ulf Arne och Frida tyckte nog att jag såg väldigt tuff ut där bakom min shettis, men helt seriöst så är det grymt bra träning! När vi kommit in med ponnysarna och gjort dom klar så var det bara till att slänga ut morsan och Fru Larsson att rida/köra intervaller med Santana och Svarten.
Då jag satt utanför Ulf Arnes stall och väntade på att dom skulle komma tillbaks så vi kunde åka hem någon gång kom Ulfen på den utmärkta idén att jag kunde ta kvällen i hans stall. Självklart, jag hade ju egentligen ingenting vettigare för mig utom att ligga hemma och såsa.
Passade på att ta in dom lite knepiga märrarna och tvååringen så slapp jag brottas med dom på eftermiddagen. Lämnade gammvalackerna och Järvali ute till senare. Kastade ner hö och gjorde klart i stallet så det enda som va kvar var att slänga in hästarna och ge hö.
hem och såg på travet/sov.
Ut på stallet igen vid halv 4, tog in Ulfens hästar och gav hö. Sen så kom jag på att Valle skulle ju blistras så gjorde det på en gång då jag lix väntade på att Fru Larsson skulle komma så vi kunde ta in hästarna.
Gjorde klart i vårat stall sen åkte vi hem.
Fråga mig inte hur jag lyckas fylla så många timmar med så lite men det blev ganska mycket surr och rökning därimellan också. Det är så det ska vara!

Så nu sitter jag och väntar på att Cattiz ska komma så vi kan åka upp till Tjohanna då VPV har sammanträde igen.




So Long Suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0