Att se är för pussies!

Det blir som lite problematiskt att vara ute och köra när man inte ser något för att man har fullt med grus och lera i ögonen! Men ack så spännande ;)

Praktik idag med den värsta huvudvärken jag har haft på länge! Hjälpte Ulf och Stefan att sela och grejja på förmiddagen sen fick jag order om att köra Snärtis och Trollspö (Stortjocken)! Yeahaa! Snärtis blir riktigt bulig och tung att köra emellanåt och Stortjocken är 170 cm i mankhöjd och måste väga någonting runt 700kg! Det är alltså långt ifrån en liten häst!

Glömde glasögonen när jag körde Snärtis! jag tror att jag fortfarande har grus kvar i ögonen! Det är lite illa när ögonen kleggas igen även fast man kisar och grejjar allt man kan! Att se något var ju bara att drömma om! I övrigt var han riktigt snäll med tanke på att dom höll på att gräva och grejja på innerplan, sen att han är pigg och glad är ju kul, men jag tycker det är ganska trevligt att kunna få stopp på dom utan att dra så man känner blodsmak i munnen:P Armarna skade när jag kom in!

Sen var det Stortjockens tur. Han är också ganska hård att köra, iofs så springer han inte så fort men känslan att du har precis ingenting att säga till om är inte sådär jättekul! Ringde dock till Ulf och frågade ifall jag inte kunde ta entömsbettet på honom så kanske jag kunde få bestämma lite iaf! Det gick jättebra och han var mycket trevligare att köra på det bettet! Sen så var jag så smart att jag kom ihåg glasögen! HAHA! tji fick jag, efter ett och ett halvt varv på banan såg man inget genom glasögonen heller! Men som sagt så är det riktigt spännande att vara ute och köra utan att se något:P

Sedan så gav jag upp för dagen! Behövde få komma hem och lägga igen ögonen en stund då huvudvärken bara eskalerade! Tur att Jimmy finns där ibland! Han var jättesnäll och tog in alla hästar själv och kastade ner hö osm jag gav dom nu ikväll efter vi gjort klart våra hästar:P

Äh fan är så trött att jag bara svamlar känns det som så nu så ska jag försöka sova igen :D Det gillar jag!

So Long suckers!!



© Anna Brandell


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0