Umåker!

Dagen började med att jag fodrade hästarna och släppte ut Svarten, Jojje och Santana. Acke fick stå inne för jag skulle köra.
Selade på och han var som ett stort mongo, Dom andra hade ju gått till hagen och han var den ensammanste själen i världshistorien!
Till slut så hade både han och jag alla grejjor på oss så det bar av ut mot innerplan... skrittade ett och ett halvt varv innan jag började trava. Han var så dålig att jag bara ville grina, och det blev nästan inte bättre..... plågade honom ändå 5 varv på innerplan mestadels skritt då.
Sen så masserade jag och stechade.
Lämnade Acke på gången för att hämta Jojje och slänga ut dom på betet, Acke hade dock  knäckt en kätting när jag kom tillbaka så han stog mer utanför stallet.
När jag var på väg över körde Ulf Arne förbi med magnussons mära och frågade ifall jag kunde hjälpa till att sätta lillhästen (Marias 1åring) för vagn. Javisst sa jag i god tro att jag skulle få leda!
Väl tillbaks på stallbacken så selade vi på Nöten och Ulf arne frågade ifall det inte var bäst ifall jag körde eftersom då kunde han och kia? hålla i istället. aja tänkte jag det är nog tryggast så.
Upp i vagnen och så bar det av! Hon var ganska snäll ... hoppade och stutsade lite från början och när vagnen tog i rumpan men sen gick det bra! HAHAHAHA Jag har kört Marias häst före henne:P

Dagen gick och jag gjorde väl lite ditt och datt, orkar inte rabbla upp allting... inget som är värt att berätta utom att jag åkte som ett snöre efter Valle när jag skulle leda in honom i boxen efter att Ulf Arne hade skott honom! Och självklart står Uffe kvar längst bort i stallgången och skrattar! bara tur att jag fick in honom i rätt box!

Sedan bar det av till umeå!
Vi hade Assars stora bil! men ricky körde och man tror att det ska vara bra med benutrymme i en sådan stor bil! Haha! det fick jag de... körde knäna i ryggen på Ricky hela vägen!

I Umeå gick det inte så bra Valle var näst sist på 38,? och Tulla var diskad så hon får inte starta i Lycksele och Solvan var distanserad efter gallop! Tjihi! kul dag på jobbet!
Sedan körde Ulf Arne någon häst i lopp 8 så vi stannade och tittade på det, När upploppet kom så satt han som trea i andra spår och kom precis ut och då galloperade hästjäveln! åter diskad!!!!! Haha! Uffe torde ha vare jävligt nöjd!

Sov som en gris på vägen hem!

Fredag!

Sov till klockan tre idag! och när ja vaknade åt jag godis och tittade på tv, satt vid datorn och laddade över bilderna från kameran också... sen åt jag och åkte ut på stallet!

på stallet körde jag Acke på rakbanan! Han blev helt galen på vägen ut för Pelle körde förbi med Santa och Acke ville följa med, enda problemet var att han inte kunde springa! Ha Ha!
Skrittade ett och ett halvt varv  runt rakbanan sen provade jag att trava på hemåtvägen men han travade så jävla dåligt att jag smackade på han så han fick gallopera istället. och det var som att han blev lite gladare och galloperade på iställer för att bara springa och bromsa... så gjorde så en och en halv vända till! tror det är nyba kösningen på ryggproblemet faktiskt... för hur bra är det när han bara springer och bromsar?

Maria söderström har invarderat mitt hus! just nu ligger hon uppe på mitt rum i min säng och sover! för vi ska till Lycksele i morgon med Lindahls! så jag får ligga på soffan! vilket jag iofs alltid gör men ändå! jag får ju inte sova i min säng även ifall jag skulle vilja!

Aja vafan, nu måste jag nog försöka sova så jag kommer upp i möra!!
hej hopp gummisnopp!




© Anna Brandell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0