Frodo Bagger!

Först tänker jag be om ursäkt till mina alla läsare (hela typ 6 st:P) för mitt ojämna bloggande... Men detta har faktiskt en andledning och den är att min dator fortfarande är trasig, så det blir som inte att man sitter där hela kvällarna och bloggar i brist på annat att göra.

Frodo Bagger the one and only! var trea på bergsåker idag igen! han är för duktig tycker jag, blir ju bortskämd med alla dessa fina placeringar!
Men det var inte så att allt gick på räls direkt.
När jag hade tage ut och skulle sela på inför värmningen så upptäckte jag till min stora fasa att han hadde tappat en halv! sko! PANIK!!!!!!! Skriker och gormar lite åt morsan tills vi kommer fram till att det är nog bäst att köra han barfota fram. Enda problemet var att vi inte hade nå grejjer att ta av skorna med, skällde och gormade lite mer åt morsan så hon sprang iväg och letade efter skogrejjer! (ja jag vet att det är synd om min mamma) till slut så kom hon åter och Yes hon hade skogrejjor! selade av vagnen och drog av honom skorna! på med vagnen och ut i regnet och värmde, Frodo kändes bra(Han var pigg och guppade lite med rumpan till och med!)  men inte lika bra som på Dannero så funderade på att ta på han bootsen fram eftersom han ändå blev något lättare då vi drog av skorna, men då bootsen är grymmt tunga och troligen väger mer än vad skorna gjorde så sket vi i det! Jag hade inga stora förhoppningar direkt då banan var geggig och det inte alls är frodos melodi, ju hårdare ju bättre är det för han.
 
Ut i loppet! Jag som hade bestämmt mig för att inte skälla på allt och alla som var ivägen för mig i loppet hade lite bekymmer med en unge vars häst tyckte det var skitkul att gallopera framför Frodo! Förbannad som ett bi öppnade jag käften för att skrika åt hon att hon får väl för i helvettes jävlar se till att hålla ordning på hästjäveln! men kom då på att jag hade sagt åt mig själv innan att hålla käften så det enda som kom ut var lite tyst, men hur kör du som? och det tror jag inte enns hon hörde! Men jag tutade och körde och vips som det var så låg vi trea och det höll vi ända in i mål!
Men jag tror att han var lite trött för efter att dom hade hängt av checken så stog han typ å sov medans dom knäppte kort på den som hade vunnit osv..... Fan vad skönt med en snäll häst!

Då vi for väldigt tidigt så vet jag inte hur det gick för dom andra ekipagen från solänget. Det enda jag vet är:
Hults defekt, 3a.  Hults Raptor, diskad. Frodo, 3a. Barbie, näst sist. Exot, Sist!

Aja det var nog allt för mig idag! eller ett par dagar! :P
Cyaaaa!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0