Bete!!

Idag klev jag upp kl 07:15 och konstigt nog så var jag ganska pigg med tanke på att jag somnade ca 03:30! men jag är inte den som klagar ;) rökte en halv cigg sen satte jag mig på mopedhelvettet och åkte ut till stallet. Det är ca 3 kilometer dit och det tog 20 minuter! vi hade världens jävla motvind så det var nog att mopeden tog sig framåt över huvud taget!
Väl framme efter den blåsiga färden väntade jag en stund på Pelle innan han kom ner från fikarummet *tro vad han gjorde?* sen tog jag Acke och Jojje och Pelle tog Santana och började den långa färden mot betet! (det är säkert en halv kiometer!) Acke och Jojje var snäll men Santana var ett mongo! Haha rätt åt Pelle! *fråga mig inte varför*
Dom flög som nå tok i hagen och var ganska småkul att titta på en stund och eftersom jag är så jävla smart så tog jag ju med mig kameran! så jag fick ju iaf några snygga bilder på dom.
Carro och elin kom över med sina hästar också så passade på att ta lite kort på dom med!

Efter den långa promenaden tillbaka till stallbacken så tänkte jag att jag kunde ju gå förbi Ulf Arnes stall och se ifall Ricky var där för då skulle jag fråga ifall jag kunde åka med han till umåker i morgon och knäppa lite kort på bland annat hans häst! Fast det är ju en dödssynd att tro att man kan titta in huvudet i det stallet utan att åka på något att göra! :P Det var bara att ta på sig handskarna och leda Marias jävla Mongounghäst när dom satte henne i vagnen för 5e gången! bockelibockbock ut ur stallet! gick lugnt en stund sen lite till bockelibock! sen var hon faktiskt riktigt snäll... fast hon som sagt HATAR mig för när hon typ bockade så fan siktade hon på mig tror jag... det var fan bara att passa sig:P åter i stallet så knäppte vi lite kort på PilElden som skulle upp på hemsidan till nånting ricky hade komme på... Han är så finurlig han!

Sen så kom Carro och ville titta på korten och jag frågade Ricky ifall jag kunde åka med han till umeå och då sa Carro att jag kunde ju lika gärna åka med hon och Frida för dom skulle också dit! Perfekt tänkte jag... lixom hur kul är det att åka med Ricky och Assar till umeå?! Men Carro ringde dock nu ikväll och berättade att Frida hade så helvetiskt dåliga däck på sin bil att hon inte vågade köra till umeå med den så det blir att åka med Ricky och Assar ändå:P

sedan åkte jag hem och sov i tre timmar!

åkte ut på stallet igen och tog in hästarna från betet... alla skötte sig superbra!
Tog ut och masserade Acke lite och ryggen ser riktigt bra ut nu faktiskt!
Sen kom Lindahls och körde sina små köttbullar och dom hade med sig fika! Gotteligottgott!

Åter hemma så kände jag att jag var nog fan lite hungrig och tänkte ta mig en macka men medans jag gick från hallen till kylskåpet för att ta fram smör mm.. så hade jag glömt bort vad jag skulle hämta och att jag nog var hungrig... så nu sitter jag här och har fortfarande inte ätit någon macka... SenilAnna!!! nu kommer jag ju iofs ihåg det men nu orkar jag bara inte:P... är lite LatAnna också:P

ähh vafan! nu ska jag ut och röka sen ska jag nog försöka pallra mig i sängen så jag kommer upp i möra!
slänger in lite bilder från betet!

                         
© Anna Brandell

Kommentarer
Postat av: Mirre

2008-06-26 @ 21:49:12
Postat av: Mirre

Haha .. kanske ska skriva de jag skulle med innan jag trycker på skicka kommentar ^o) haha



Snygga bilder Anna! Lite överexponerade men snygga ;) Acke är riktigt läcker när han rör sig !

2008-06-26 @ 21:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0