tankspridd som vanligt.

Idag har varit en tankarnas dag.
Jag har funderat mycket på vad som sades i Kalla fakta igår men tror faktiskt att jag fick ut vad jag tyckte ganska bra i min kommentar ändå.

Sen så satt jag och funderade lite på hur man uppfattar folk och inte minst hur folk uppfattar en själv.
Det jag alltid har varit rädd för är att folk ska tycka att jag är falsk. jag gör verkligen mitt bästa för att i alla lägen hålla mig till vad jag tycker och hålla på mina principer. Dock har jag ju ett litet problem. Jag vill vara alla till lags, hela tiden. så ibland kör det ihop sig för mig och då käns det som att jag sviker alla runt omkring mig.
Jag tror att folk i min närhet kan tycka att jag är lite burdus, men jag tror att det burdusa som jag uppvisar i mitt sätt att vara ibland är mer som en sköld för att skydda det mjukare inre.
Samtidigt som jag bland nya människor blir väldigt tyst.
Jag vet helt ärligt inte och jag tycker att det är jättejobbigt!
Jag skulle vilja träffa mig själv en gång så att jag skulle kunna bestämma vad jag verkar vara för person.

Dom som vill och kan får hemsk gärna kommentera och berätta hur just ni uppfattar mig.


Körde Peggis idag! HALTFRI! längesedan jag blev så glad av att köra häst, hon är lite knepig ibland men som sagt travar bra, pigg och glad det är huvudsaken!
Lite medvind nu Tack!
Fast jag ska nog inte bara skylla på otur hela tiden. Ricky sa någon väldigt vettigt till mig härom veckan när jag satt och beklagade mig över att jag nog inte ska ha någon egen häst för det går bara åt helvette. då sa han såhär:
- Tänk om du skulle göra allting med lika mycket inlevelse och nogrannhet som du gör här hos Ulf Arne så skulle du nog märka att det skulle vända.
Och det är egentligen lite pinsamt när man själv inser hur rätt han faktiskt har.
När jag åker ut på stallet om kvällarna stressar man runt och försöker göra allting så snabbt som möjligt så man kan få åka hem och sova någon gång! tänk om jag skulle slappna av och njuta av tiden med min underbara häst, för om man tittar noga så är hon något extra, i mina ögon iaf.

Nej nu så ska jag nog försöka sova en blund innan morgondagen kommer!

So Long Suckers!

Kommentarer
Postat av: maria

tack för hjälpen med flytten :D hoppas det går vägen för dig med din stjärna! :D

2008-12-02 @ 13:02:54
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Josefin

Oj hur man uppfattar dig?! Jag tror jag har fått nån slags systerrelation till dig.. har som samma "feelings" för dig och min bror.. haha :) Kan ju bero på att vi praktiskt taget var med varandra varje dag i 5-6 år?! :) Jag gillar dig för den du är, så försök inte vara någon annan! En sak som jag tycker är bra med dig är att även om vi inte har samma åsikt, så lyssnar du och ger feedback!

Hmm, Är den du är, du är alldeles perfekt så.. om vi bortser från rökningen då ;) Kram på dig!

2008-12-03 @ 15:06:50
URL: http://joas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0