3 proppade dagar!

Vi kan ju börja med att Peggibajs gick provloppi lördags:D Hon var superduktig, vann över Gidde LJ med en nos. Gidde var iofs bara med för kul typ men ändå:P Hon skötte sig superfint och kämpade hela vägen och det är huvudsaken :D

Senare på lördagkvällen var det middagstajm hemma hos mig med släkten + Cattiz ;) Sen så blev det Miniparty hemma hos Cattiz! Jag kan säga att jag götrivs när det är sådär jättelämpligt med folk runt omkring mig, folk jag känner, folk jag kan prata med, folk jag TRIVS med! Sen så hade väl kvällen kunnat sluta bättre men som Cattiz säger: Det ska ju komma någon gång! Jättetrevligt kväll!

Söndag: Johanna ringde och väckte mig 11:27 och sa åt mig på skarpen att gå ner till domsjövägen! Gah. Väckte Cattiz och frågade om hon skulle med till ridskolan, jag hade ju lovat Johanna att vara hästskötare åt Jäger:P Nej Cattiz mådde inte sådär jättebra så hon skulle stanna hemma. På med kläderna och ut i kylan! Great! :D Jag hade iaf en rolig dag på ridskolan! Det är dock lite pinsamt att se hur många av "ridmänniskorna" som har superdålig koll! Maria du måste skicka filmerna till mig!

Sen så åkte jag hem, käka lite och åkte till stallet! gjorde vid och masserade den duktiga hästen! hem och SOV!

Måndag:
Åkte ut på solänget vid 7, släppte ut och gjorde klart i stallet tillsamans med min moder! Sen blev det OnOff för vi täntke köpa den där nya datorn som jag och pappa hade kollat på i Fredags, vi hade fått erbjudandet att köpa den innan dom fick hem dom eftersom dom var nästan säker på att dom skulle ta slut. Men eftersom Pappa är en snåljävel så tänkte han fan inte betala för något som han inte fick med sig hem! CPCPCPCPCPCPCP! Tror ni inte att dom var slut? Och dom tänkte inte ta hem några fler heller! Gah!
Jag ringde och skällde på pappa och tror att han fick lite dåligt samvete för när han kom hem så talade han om att han hade beställt en likadan på nätet:P

Åkte hem och åt lunch innan jag och mor åkte på solänget igen. Jag skulle dricka kaffe hos Ulf och mamma skulle hjälpa Pelle med småhästarna. Sen skulle vi ut och köra/ rida!
Jag gick till Ricky och surrade ett bra tag innan morsan kom och sa att dom var klar!
Packade upp nyvagnen (ska ta kort på den någon dag), selade på och åkte ut!
Peggan har ju lite bekymmer med karledsinflamationen och "superrugan" som hon hade mitt fra mpå kotan lossnade i lördags och blir infekterat oavsett hur mycket vi tvättar och grejjar, hon är ganska risig från början när hon travar men det blir bättre efter en stund! Santana var typ helt galen! hon bockade och grejja, jag förstår inte varför morsan ska rida den där jävla hästen när hon inte är nå snäll. risken att min mor dör ifal hon ramlar av är ganska överhängande. Jag ska Fylla på min mobil så att jag kan prata med Linda och Julia och se när dom kan komma och rida på hon någon gång! Hon har ju ett rykte om sig att  inte vara nå snäll men jag tror att det går bra nu då hon är riktigt fin i ryggen!

Sen så blev det inte nå mycket mer gjort igår då jag somnade på soffan typ klockan 6! sov till 12på natten, var vaken 4 timmar, sen somnade jag igen och sov till klockan 12på dan:P cp i know!

Nu så sitter jag här och väntar på att Pappa ska ringa och säga att min nya dator har kommit! den var i Ånge vid halv 1 så den borde ju komma idag :D Wiie!

So Long Suckers!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0