Frodo 2a!!!!!

Dagen började väääldigt tidigt i fredags! kl 05:30 kravlade jag mig upp ur sängen! Jag och min kära moder åkte ut på stallet och för att fodra hästarna och släppa ut dom! Maria L och Hedlund var redan där när vi kom för dom skulle åka med Jojje till dom evigt gröna ängarna:( så när dom hade åkt med honom så släppte vi ut hästarna. sen så gick jag bort till ponnystallet för att Packa Frodos tävlingsgrejor, när jag stod och smorde som bäst så kom det två Mongosar och ropade efter mig (Josse och Maria) så surrade med dom en stund medans jag packade!
Sen så gick jag bort till stallet och tog in Ulla för att köra. Selade på och åkte ut, när jag kom ut till banan så kom jag på att Fan jag hade ju inte stoppat något i öronen på henne! Shit tänkte jag, nu blire åka av!!
HAHA fick jag de! hon var cool som en filbunke! Har nog aldrig kört en häst som är så schysst förut! snäll som tusan men kan bli riktigt pigg när man gasar på! men aldrig dum eller ohanterbar! så jag var skitnöjd!
Efter det så mockade jag och gjorde iordning allt som hör hästen till! då var klockan närmare halv 11 så jag passade på att åka hem och sova en liten stund! somnade som en sten när jag kom hem och ställde väckaren på 12! sen så gjorde jag iordning mig och packade mina körkläder, köpte cigg och sen åkte jag ut till solänget igen! var ute på solänget klockan ett så då tog jag in Frodo och gjorde iordning han för avfärd!
Närmare halv tre kom vi oss iväg från solänget med tre hästar i släpet! Stackars Tristan var alldeles mos!
Hästarna hade inte slagit ihäl varandra i transporten, ingen hade en skråma!
Frodo kändes riktigt bra i värmingen, körde 2,18 i 500 meter! men han var som en jävla latpråm!

När starten hade gått så kom vi iväg ganska bra och efter inte så lång stund så var vi tvåa inte så långt bakom hon som ledde men han kunde inte ta så mycket mer på henne och vi slutade tvåa! Men jag var supernöjd! han sänkte rekordet med två tiondelar så nya rekordet blev 2.24,6! Duktig idiot!
Cattiz blev trea med Penni i samma lopp! Kul som Satan!

Sen så har jag inte så bra koll på resten av solängetframgångarna, Felicia vann med Gnista och Bergströms tog några segrar och Tristan var 4a!

Jag klev innanför dörren hem ca 23:30! och då var jag ganska trött kan jag säga! gjorde en macka sen la jag mig och sov!

kravlade mig upp ur sängen då klockan var närmare åtta! Då var jag ganska sleten kan jag säga!Ont i armen hade jag också och som cattiz kallar det "hönmusklerna"!
Eftersom Cattiz är en ängel så hade hon släppt ut Frodo och gett han mat! GöllCattiz! sen så har dagen flytit på och jag har hunnit med att släppa ihop Ulla och Santana, kollat på provlopp, hjälpt till att tömköra unghästar, sove och ätit kräftor!

Nu sitter jag hemma hos Cattiz och surrar och glor på tv! i morgon blire Umeå igen och jag hoppas Frodo är lika duktig då som igår!

So long suckers!!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Grattis till 2:a och 1:a platsen!!! Ni är så duktiga!!

2008-08-24 @ 21:38:42
URL: http://katarinabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0